Mamman til M&E Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Det er meldt veldig varmt vær her hvor jeg bor til uken og jeg lurer på om det er greit å ta med småen på stranden, og hva jeg kan skaffe meg for å beskytte han mot solen, soltelt, parasoll e.l. Noen med erfaring? Kan si at jeg i utgangspunktet er skeptisk til å ta han med mens samboer mener at stranden vel må være den beste plassen å være med bris når det blir så varmt.
ceso Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 jeg har alle planer om å ta med mitt barn på snart 3 måneder hvis det blir sommer her snart... hehe... så lenge han/hun er beskyttet med solfaktor, telt/vogn, mot brisen og i skyggen ser jeg ingen problemer på hvorfor i all verden vi ikke skal kunne ta de med. Jeg var 11 dager første gangen jeg var på stranden som baby så og jeg lever i beste velgående så...
Meg og bøllegutta!! Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Vi hadde med lillebror på stranden på Kypros i forrige uke. Han blir 4 mnd 14. juni... Hadde han i mykbag og satte den under en parasol. han lå også litt på solsengene og sprella......... Når han skulle sove gynga vi bare litt på baggen og så snorksov han ukk så fint under parasolen en stund : )) Gikk så fint så : )
Meg og bøllegutta!! Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 hehe........ vet ikke helt hvor "ukk" i siste setning kom fra hehe............Skal ikke vær der hverfall : ))
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Solkrem skal vel ikke brukes på så små babyer? Det er i hvert fall jeg har "lært".
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Er nok enig med samboeren din. På stranden er det en lett bris og du skal se at babyen din vil kose seg. Bare pass på at han er lett kledd slik at han ikke svetter og at han ligger i skyggen.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Hatt med sønnen min på 3 mnd på stranden de siste dagene nå... Har på seg bleie, solbriller og solhatt og storkoser seg! Smører han inn med sunblock hver 3.time da.. Så får han vann hver time i tillegg til mme som vanlig.(Ammer ikke) Blir tørste de små også! Gir ikke så mye da. 30 ml. Han ligger under en parasoll på ett helseteppe )
2 gutter & huleboer Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har også hørt at små barn ikke skal ha solkrem på seg...
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Skal ikke det.. Kjøpte solkrem jeg til frøkna,og spurte hs om dette bare for sikkerhets skyld,da sa hun det at de helst ikke skulla ha det første året..
Fire småtroll Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har to eldre barn også, så babyen må pent være med på familietur på stranden ja! Men de må være i skyggen helt tiden, det er så masse kjemikalier i solkrem som kroppen tar opp gjennom huden og skal helst ikke brukes på babyhud. Vi har et strandtelt, et sånt halvt telt, de blir det ikke varmt inni, men ikke kjøp av de aller billigste, de går de farlige strålene fra sola rett gjennom, kjøp et som holder UV-strålene ute. Fungerer kjempegreit for oss, alle vår små har vært på stranda fra de var babyer.
Anonym8579 Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Mahias ble født21.juni i fjor, og var på stranda første gang da han var 5 dager gammel Og var så på strand nesten hver dag frem til midten av september. Han sov ikke så godt noe annet sted som på stranda, med masse lyder. Vi hadde vogna i skyggen, og hadde med parsoll som ha lå under ellers, og som jeg satt under når jeg ammet. Gleder meg til strand dagene begynner, da blir det stranda nesten hver dag igjen
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 vhor kjøpte du det strandteltet? Tenkte jeg skulle hatt ett sånn til klumpen på 10 uker..
Mamman til M&E Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2007 Takk for svar jenter, vi får prøve og se hvordan det går. Tror jeg satser på et strandtelt jeg, regner med Barnas hus har slike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå