Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bleier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker tøybleier då, så vi veit jo omtrent kva vi kjem til å bruke. Har vel brukt rundt 1000kr til no, og då har vi teknisk sett bleier så lenge vi treng. Men vi kjem nok til å skifte til eit enklare system enn brettebleier etterkvart, så eg trur vi kjem til å bruke rundt 3000kr totalt. Men då treng vi jo nesten ikkje bruke pengar på bleier til chiquitin sine søsken når dei kjem :)

Og vi har straum/vatn inkludert i husleiga, så har ingen ekstra utgifter mtp vask (anna enn at vi jo brukar ein smule meir vaskemiddel)

Gjest Ut på tur

Vi skal bruke stoffbleier, lurte bare på hva papir bleiene kosta i året. Men koster det ikke mer enn 1000 kr, per år så er jo det mer lønnsomt enn stoff da ;)

Jeg hører at ungene bruker ca 7 bleier i døgnet første året betyr vel at papir bleier koster omkring 50 øre per stykk ? det er jo ikke så dyrt nei :)

tosofo+chiquitin=fødeklar hva slags enklere bleiesystem går du over til ? Er så usikker på hva vi skal velge etter brettebleiene :)

Annonse

De billigste papirbleiene koster i følge en test i vg 1 kr pr stk. (Pampers i storpakke på Rema1000) Og siden man i gjennomsnitt bruker 5000 bleier i en bleieperiode, blir prisen dermed 5000 kroner.

De fleste bruker imidlertid litt forskjellige merker ettersom hva som passer til barna. Noen barn reagerer på Pampers, andre på Libero, ikke alltid ene typen bleier holder tett osv. I følge grønnhverdag må man regne med rundt 10000 kroner for bleieperioden per barn.

Vi skal forresten bruke FuzziBunz tøybleier, men dette er en av de dyrere typene bleier da. Kommer til å bruke ca 5000 kroner dersom vi kjøper alt nytt for hele bleieperioden, men til gjengjeld vil disse bleiene holde også til unge nr 2. Og som sagt, finnes mange billigere systemer!

Ut på tur:

Trur vi kjem til å gå over til lommebleier vi også, men har litt lyst til å bruke eit anna merke enn Fuzzi Bunz sidan ein må kjøpe ulike storleikar. Har tenkt å prøve Mommy's Touch og BumWear som er one-size og forhåpentlegvis vil passe ut bleieperioden.

Vi har også ein pakke med formsydde ImseVimse som vi fekk sponsa frå reinhaldsverket, så om vi likar formsydde med sperrelag så brukar vi sannsynlegvis det sidan vi allereie har ein del i hus. Men ser for meg at vi uansett må ha nokre "superenkle" bleier til barnepass/barnehage etc.

www.krusedull.net sel BumWear og www.stellerommet.no sel Mommy's Touch (alle typer bleier, men vi tenkjer mest på lommebleier då)

Dei er jo ikkje så billige, men det blir likevel billigare å kjøpe one size enn to eller tre ulike storleikar Fuzzi.

Lurer på om eg skal kjøpe dei i England eller USA og få nokon eg kjenner der til å sende dei til Noreg, så slepp eg unna momsen. Men vi har ikkje heilt bestemt oss for kva vi vil prøve. Kjem nok til å kjøpe ei bleie av kvar her i Noreg (gjerne brukt!) og så sjå kva vi vil bestille vidare.

Du kan få kjøpt brukte bleier på forumet på tettinntil, men det er stor rift om Fuzzi der *hehe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...