Gå til innhold

Oppdateringstråd for oss fødeklare..

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei.

Har 55 dager igjen til termin, men håper så inderlig at h*n kommer sånn ca 2 uker før termin! Skal nemlig på slektstreff 32 dager etter termin, og har aldeles ikke tid til å ligge å føde da! Over 100 som er påmeldt og har gledet meg vannvittig til dette. Så æ klarte jo å treffe veldig godt med termin da....

Mine 2 tidligere fødsler har begge starte med vannavgang. 1 gang, for snart 20 år sia gikk vannet 5 uker før termin pga min kraftige bronkitt. Hostet så hardt av forstervannet gikk. Tulla blei fødtt 22 timer senere.

2 gang var for snart 5 år sia. Da våkna æ kl 2 om natta av at det blei så vått i senga. kl halv seks om mårran va gutten født. Gikk ca 1,5 time fra vi kom til sykehuset med 3 cm åpning og bare svake rier og til han var født. Siste tima va knalltøff, men va ope å gikk hele tia å det hjalp trur æ.

Har hatt endel plaga med bekkenet denne gangen og stadig fått beskjed fra jordmor, fysiot og andre forståsæpåere om å ta det med ro. Joa, har tatt det med og bare blitt verre og verre. for 1 mnd sia starta lamminga i fjøsen, hadde ikke TID til å ta det med ro lenger og tusla rundt hele dagen i fjøsen å passa på, tok i mot lam, flytta sauer og va i bevelgelse hele dagen. Bekkentrøbbelet forsvant som dugg for sol! Merker det kun når jeg blir sittende i ro en stund. Foreldremøte i barnehagen i 2 timer. Tortur! Sku ikke klart å kom mæ derifra etterpå!

Så æ e vesst litt motsatt skapt av alle andre.

Nu gler æ mæ bare tel de siste 9 sauan ska få knødd ut lamman så vi fpr jaga dem t skogs!

Hilsen Tone

Da var jeg hjemme fra jordmor..

Alt i sin skjønneste orden. Er 40 uker i dag, med ultralydtermin på mandag.

Har sf-mål på 40, men her gjøres ingenting før termindato er passert.

Fikk ny time på onsdag, da lovte jm.å undersøke meg, evt.tøye litt, og også bestille time på sykehuset for vurdering. Jeg ønsker at det hele skal starte av seg selv, men jeg er bekymret for at jenta mi skal få problemer med å komme seg ut hvis hun er veldig stor. Har en del fostervann og hun ligger høyt, så det er ikke sikkert hun er en kjempebaby, men synes det er litt sent å finne det ut når jeg er i fødsel:-).

Fikk streng beskjed om å ringe sykebil hvis vannet går!

Jeg får gå ut og nyte sommeren og ta meg en alvorsprat med tulla!

Er pent på å høre hvordan det går med dere andre poppeklare!

Hilsen

Jeg skulle på sykehuset i dag for ny vekstestimering. Fikk en estimering for en uke siden. Når jeg kommer inn til jormor (av den tørre, korrekte typen) fikk jeg beskjed om at det gikk ikke ann å få en ny vekstestimering etter bare en uke. Det måtte gå to uker før det ble tatt en ny!

Hvorfor ialledager satte de meg opp på time i dag da?? Er litt sur etter å ha tatt en varm buss frem og tilbake og svettet på venterommet i all evighet. Men mens jeg satt der kom jeg i prat med ei som var to uker over tida med en baby på ca 5 kg. Så jeg skal vel ikke klage. Hun fikk forresten innvilget KS i dag. Regner ikke med at det skjer noe her før over helga. Kjenner ingen tegn på fødsel ennå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...