Gå til innhold

Oppdateringstråd for oss fødeklare..

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har 22 dager til termin, og prøver å la være og bli utålmodig. mye kynnere har jeg hatt lenge, men prøver å finne et akseptabelt aktivitetsnivå uten at jeg skal kjede vettet av meg..... syns det er så utrolig kjedelig å ligge på sofan og vente. nettopp bynt på permisjon og trenger vel egentlig litt tid til å lade opp før veslejenta kommer ut :-)

Jeg har termin i dag. INGENTING skjer.

Jeg har

- handlet fine blomster

- vært på stranden

-sittet i godstolen på balkongen

-latt meg skjemme bort

Jeg er veldig spent nå NÅR det kommer til å skje. - Jeg håper snart.

Er lei mine graviditetsskavanker...

Annonse

God morgen fødeklare!

Menstermin i dag, ultralydtermin om 7 dager!

Kjenner at det nærmer seg og at kroppen gjør seg klar.. Har kynnere så snart jeg reiser meg, noen av de tar skikkelig tak! Ikke minst er jeg mentalt klar og alt det praktiske er i orden! Bortsett fra redusert nattesøvn er formen upåklagelig! Har utepeis-prosjekt i hagen, mannen min og jeg, vi graver og koser oss! Nyter det praktfulle sommerværet, leser bøker og nyter permisjonen. Det gode liv!

Vet fødsel kan skje når som helst, men er også forberedt på overtid.

Snuppa i magen er stadig aktiv, men kanskje litt slappere i varmen!?

Hun livner veldig til på ettermiddagen når pappaen kommer hjem, tror hun er glad for å høre stemmen hans, da er det full respons!

Ha en nydelig dag, og lykke til de som evt.går i fødsel nå:-)

He-he, nei den er totalt fraværende! Var det ikke en vits: "er slimproppen gått"? "Nei, han er bare på kiosken en tur"!

Ang.propp..Har forstått det slik at det ikke er alle som merker noe til den? Kan ikke huske noe propp eller tegningsblødning fra mitt andre svangerskap.. Hadde det med nr.en, men da hadde de herjet med meg i dagevis for å få fødselen i gang, så vet ikke om jeg rett og slett bare var sår etter all tøyingen og undersøkelsene..

Du får si fra hvis den skulle dukke opp! Spennende, dette!

Jeg nyter ellers finværet og er inne med jevne mellomrom for å hente drikke og kjøle meg ned!

m.v.h.

Nei, jeg har ikke merket noe til slimpropp ei heller fostervann, men jeg er førstegangsfødende og blank på det meste.

Jeg har nok en dag tilbrakt på stranden, den gangen med mindre folk - har blitt solbrent, hentet en manglende del hos IKEA til et baderomskap, spist grillet laks, vært lat på balkongen, ja, ja......

Nå skulle jeg gjerne ha dette overstått i denne varmen.

Jeg leser om de rareste kjerringråd, men er heller usikker på virkningen...

Å, det er så spennende å lese...blir helt sjuk...

Siden jeg har født 5 ganger før, så tillater jeg meg å komme med noen få synspunkter, selv om jeg vet at alle fødsler er forskjellige og at dette KUN er min erfaring.

Alle fødslene mine, med unntak av nr.3, har begynt kl1 på natta, og rett på med rier, regelmessige med en gang. Kun med nr.3 gikk slimproppen og jeg hadde tegningsblødning litt utover dagen, før riene startet mot kvelden. Fostervannet har aldri gått før det har blitt tatt, eller i fødselsøyeblikket.

Med sistemann gikk slimproppen 6 uker før termin, og jeg gikk 11 dager over tida.....var moden i 4 uker med 2-3 cm åpning. Andre kan jo gå fra umoden til moden i løpet av en natt.

Nå har jeg alltid gått over tiden, og har lang erfaring med å være utålmodig. Likevel vil jeg, utifra egen erfaring, fraråde de fleste desperate forsøk på å sette fart på naturen. Men førstemann fikk jeg masse gode råd om å løpe i trapper, vaske hus og gå turer. Til og med av jordmor. Når min fødsel endelig startet så var jeg klar for senga og SÅ sliten. Og fødselen tok 20 timer......Har lært meg til å prøve å være tålmodig, og heller hvile og kose meg. Ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort, spesielt med diverse plager og dårlig søvn kanskje. Men jeg tror du har mye igjen for det når fødselen starter.

Bare noen ytringer fra meg, helt personlige meninger og erfaringer, for all del. Følger dere med spenning i dagene som kommer....lykke til alle sammen!

Takk Nicco

Akkurat det tror jeg også egentlg. - Jeg hadde min siste time hos fysioterapeuten, som for så vidt sa det samme som din: "å gå hjelper"

Men siden jeg får stikk foran magen og vondt i særlig høyre bekken/hofte frarådet hun meg for å gjøre noen sprell.

Min holdning har jo vært så langt at det kommer, når det er klart, men jeg er jo også litt nysgjerrig på alt.

Og moren min kom i pinsen hele veien fra Tyskland for å være sammen her med meg. Og det begynner å bli litt kjedelig om du skjønner, siden det ikke er så mye å finne på, når jeg er så dårlig til bens.

Også har jeg hele tiden sagt at "storken er bestilt til 050607", siden jeg har sans for den datoen - eller noe rund omkring der.

I morgen skal jeg på et avsluttende møte - vi har vart samlet i 4 år. - Ble ringt av sekretæren i dag, som lurte på tingenes tilstand.

Jeg regner jo med å kunne delta egentlig siden jeg ikke kjenner noenting og maten smakte og jeg ikke kjenner tegn til noe - eller kommer det plutselig???

Jeg har også bestilt til 05.06.07, men det skal vel godt la seg gjøre:-)

Takk for innspill Nicco. Vannet gikk faktisk med nr. to hos meg. Klokken var tre om natten, våknet av et lite knepp og vått i senga..

Riene dabbet av etterhvert, så måtte på drypp om morgenen. Det viste seg at jeg måtte ta vannet etterhvert, hadde nemlig to vannhinner! Er frisk og sterk og satser på at ting starter av seg selv, håper ihvertfall det. Akter ikke å prøve noe kanelfanteri eller noe i den duren.

Men spennende er det!

Ps! Jeg er nr.fem i en søskenflokk på seks:-)

Hilsen

Annonse

Her er jeg ennå også, 2 dager over UL-termin, enda litt flere dager over menstermin. Og så langt ser dette ut til å skulle ta sin tid, så jeg håper på denne plutselige endringen som mange snakker om. Sist gang gikk jeg med maserier en uke, håper jeg slipper det denne gangen. Nå er det jo over 9 år siden sist, så sånn sett regnes jeg vel som 1.gangsfødende igjen... Er ikke kjempeutålmodig ennå, og er i godt humør og ved godt mot. Men lengter selvfølgelig etter at noe skal skje. Får jo mer og mer vann i kroppen (sikkert varmen og at jeg nå er stor og tung), og er jo ikke så veldig mobil lenger. Kjenner heldigvis en del liv fra lille (store) gutten vår i magen nå, og det er godt. Gleder meg til å hilse på, og få han i armene mine.

Gir vel mere lyd fra meg når det skjer noe å fortelle om... :o)

Ingen antydninger her heller, bortsett fra kanskje mye utflod og en del kynnere. Jeg prøver også å nyte dagene. Deilig når man kan sitte under en parasoll og høre radio og lese gamle ukeblader men man venter. Skal vel egentlig ikke klage da. Jeg har heller ikke tenkt å gjøre noe for å sette igang fødsel, bortsett fra sex da.

Kos dere i ventetida damer! :-)

Heisan Amilde og dere andre. Jeg har 12 dager igjen til termin. Fødte en dag over termin med førstemann, så innbilder meg at det blir ca slik nå også. Har nå faktisk endel småplukk igjen å ordne jeg da, så er ikke utolmodig enda.. Kjenner jeg må bli litt mer dritlei enda for å "tørre" å føde.. Flere som gruer seg til fødselen eller er alle så lei at de er helt klar nå? :)

Lykke til hvertfall,- alle sammen!

God morgen!

Nok en nydelig dag i Akershus!

Fem dager til termin! Skal til jordmor på fredag, det kjennes foreløpig ikke ut som om jeg skal bli nødt til å avlyse timen:-)

I natt sov jeg hele natten fra 23.30-06.00. Helt fantastisk!!

Begynte på trio-b for et par uker siden (lavt b-12 nivå), og det ser ut til at det begynner å hjelpe på de urolige bena/armene mine! Måtte selv be om at denne prøven ble tatt, jernlagre og blodprosent ble stadig lavere, selv med jerntilskudd gjennom nesten hele svangerskapet.

Får vel finne meg en bok i hylla mi her, det har blitt noen den siste uken, er så deilig å sitte ute og bare la humla suse! Føler meg veldig priveligert!

Kanskje blir det en is også? Viktig å kjøle seg ned i varmen, ikke sant:-)

Ha en god dag!

Hei Limababy

Slik har jeg også tenkt på det, at det er best å bli dritlei, slik at jeg tar imot all smerte med glede. Jeg trodde det skulle skje i natt, hadde litt vonde kynnere og mensmurring i ryggen. Og jeg lå og gledet meg til at det skulle bli verre. Men det roet seg ned og jeg våknet som vanlig i senga mi.

Jeg har egentlig kommet over "gruve-meg-fasen". Fødselen er jo uungåelig og hodet mitt har akseptert at jeg må igjennom dette uansett hvor vondt det blir.

NYTT 07:48 6.06.2007

God morgen!

Nok en nydelig dag i Akershus!

Fem dager til termin! Skal til jordmor på fredag, det kjennes foreløpig ikke ut som om jeg skal bli nødt til å avlyse timen:-)

I natt sov jeg hele natten fra 23.30-06.00. Helt fantastisk!!

Begynte på trio-b for et par uker siden (lavt b-12 nivå), og det ser ut til at det begynner å hjelpe på de urolige bena/armene mine! Måtte selv be om at denne prøven ble tatt, jernlagre og blodprosent ble stadig lavere, selv med jerntilskudd gjennom nesten hele svangerskapet.

Får vel finne meg en bok i hylla mi her, det har blitt noen den siste uken, er så deilig å sitte ute og bare la humla suse! Føler meg veldig priveligert!

Kanskje blir det en is også? Viktig å kjøle seg ned i varmen, ikke sant:-)

Ha en god dag!

Dukkedeisi, fødeklar

[

Har vært til jormor i dag. På 9 dager har sym-fun målet økt med 3 cm og jeg ligger nå på 42! Og det er utenfor firkanten! Er veldig spent på ny vekstestimering i morgen på sykehuset. Sist fredag var han ca 4300,er veldig spent på hva han ligger på i morgen.

Ellers er alt bra. Hodet til gutten lå godt festet nedi bekkenet så jeg håper det betyr at han er klar til å komme ut til trønder-sommeren!

Ha en fin dag damer!

o nei, her har ingen liv å snike i køen......

Jeg trodde kanskje lillegullet synes at 070607 er en bedre dato, men nei.

Ingen antydning til noe.

Har puslet med intetbetydende ting i dag og skal ha en sen strandtur - orket ikke det i den fulle varmen.

Jeg hadde legetime i går - ingen sjekk.

Hvordan har dere fått til at dere ble sjekket så nøye med alle målene på sykehuset?

Jeg har en ny legetime mandag, hvis ingenting har skjedd.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...