Gå til innhold

Oktober: Har deres små holdt seg friske så langt?


Nicita73

Anbefalte innlegg

Aleksander var litt neseforkjøla ved 3 mnd. alder, men det var over på få dager.

Nå har han dobbeltsidig ørebetennelse med en sprukken trommehinne.

Han har antagelig hatt det en stund, han har vært utrolig sutrete og utilpass, jeg har trodd det har vært tenner da han ikke har hatt noen andre symptomer. Her en dag skrek han så hjerteskjærende, tok turen på legevakten, stakkar gutten min, der skulle jeg vært mye for. Følte meg som en elendig mamma.

Nå er han seg selv igjen, og det er så deilig. Har ennå 5 dager igjen av Pencillinkuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars liten... (så tidlig du er på dib en søndags morning da ;) ) Snuppa mi har vært forkjølet i ett sett siden hun var 2mnd. Kanskje storesøster som påvirker litt og her ja. Rennende nese/så tett/så hoste/nesten bra igjen, så på an igjen.... Nesten så jeg føler det er kronisk, hun har hatt noen virusinfeksjoner i vinter og. Om det ikke gir seg snart så må vi jo til legen igjen for det er hverken gøy for oss eller hun :(

 

Jeg har hatt ørebetennelse bare en gang, når jeg var rundt en 13år og husker det som UTROLIG vondt, tenk på disse søte små som ikke kan si HVOR det er vondt da... Men dårlig mor er du jo IKKE, tenner er jo det "vanligste" på denne tiden. Viktigste er at han er bra nå :)

 

Snuppa mi har nettopp fått hull i ørene hun da... Så mye "dårligere" mor jeg som påfører "skader" uten grunn ;) Men hun gren ikke en gang, storesøster var like gammel og det var jeg og, men flere som synes jeg er helt dust som gjør det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen hadde en forkjølelse med skikkelig "astma-hoste" for en månedstid siden. Ikke noe morsomt når e små er syke.. Heldigvis virket hostesaften han fikk etter par dager. Var skummelt når han ikke klarte å puste skikkelig... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friske og friske, har vært noen småforkjølelser.

 

Da de var 4.5 mnd fikk de omgangssyke og da de var 5.5 mnd diare i over to uker. Trodde man skulle slippe unna slikt når man ammer, men neida.

 

... og i dag er vi ganske sikre på at A har fått vannkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille klatremus(som jeg kaller henne om dagen ) har vært syk en gang i vinter. Det var når det gikk influensa.. jeg lå rett ut og hun ble smittet av meg. Hun var frisk igjen etter 3 dager og har ikke vært syk etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Hun har vel vært forkjøla 2 ganger...da med feber og masse snørr, men likevel hadde hun en god allmenntilstand. Så har hun jo fått en svulst i kneet, som har krevd 2 operasjoner, 5 narkoser og mange uker i gips. Svulsten blei oppdaga da hun var 3 mnd, og nå 5 mnd seinere fungerer fremdeles ikke beinet, så hun har gips på nå (venter på å få skinne). Så har hun også vsd (hull i skilleveggen mellom hjertekammerene...den vangligeste hjertefeilen i Norge), men hullet er såpass lite at det ikke skaper noen problemer, og det kommer nok til å tette seg igjen i løpet av noen måneder år, så det er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Væt sjuke her ja...

Snuppa har på 8mnd klart å få: rs-virus, dobbelsidig ørebetennelse, men sprukke trommehinne på begge sider :s, øvre lyftveisinfeksjon, øye-katarr 2 ganger, og vært noe forkjøla...

Hjelper nok på at storebror akkura har begynt i barnehagen ja :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært forkjøla to ganger, varte i 5 dager begge gangene... Igår kastet hu opp alle måltidene sine,så enten var det omgangssyke eller noe annet....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna fikk kikhoste når hun var 2,5mnd , så ikke lenge før vaksina..... På sykehus, og lagt inn noen dager... skumle greier,.. men det gikk jo bra:) og så har hun hatt et par forkjølelser og omgangssyke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her har vært kronisk tett i nesa og delvis hals/bryst siden han var 2 uker, ørebetennelse en gang, høy feber en 5-6 ganger og falsk krupp. Litt lei sykdom nå ja, blir jo aldri helt frisk! Ikke tar legene meg på alvor heller, det er litt kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...