Melkedrøm Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #26 Skrevet 8. juni 2007 Jeg vet bare med sikkerhet at jeg hadde mensen den 28 april, også har jeg vel egentlig gått litt ut fra at jeg da var i slutten av mensperioden. Dette kan jo være feil, så da er jeg plutselig ikke så langt alikvel hehe. Han virket som en veldid ærlig doktor, og sa det før vi tok us at det var jo ikke sikkert jeg så noen ting enda, og at det kunne komme av to ting: enten var jeg ikke så langt som jeg har trodd- eller at det var dødt. Som han også sa, så kan det jo bare skille en dag eller to før hjerte begynner å slå, så man kunne jo sitte igjen etter us, og være like forvirra. Jeg valgte å ta UL alikevel (tilfelle jeg kunne se noe:) , men vi kunne som sagt ikke se noe annet enn at det var en graviditet inne i livmora (kjekt å vite det å hehe), også så vi plommesekken. Plommesekken vistes som en liten runding ca 1cm i dia på skjermen, og fosteret skal ligge i den ene enden i denne sekken, om jeg forstod det riktig. Vi så ikke noe annet enn plommesekken som bevis, men han hadde en god følelse som han sa, siden sekken så nomal og fin ut. Om jeg hadde hatt en MA ville denne sekken vært mer "skrukkete" i kantene visst. Så jeg har bestemt meg for å satse på at alt er bra, og heller kanskje reise tilbake om noen uker, for å se om det er litt mer å kikke på da Jeg fikk som sagt med en cd, den viste UL undersøkelsen. Har ikke kikka på den, siden det jo ikke var så mye å kikke på enda, også må jeg få lasta opp et program først. Jeg ville nok kanskje anbefale å vente litt til hadde jeg vært deg.. For som han sa også, jo lenger man venter- desto mer kan man se. Nå kan det jo hende du har rumpa full av penger, hva vet vel jeg hehe, men det er jo ikke akkurat gratis å gå dit heller.. Så da hadde det kanskje vært greit å være sikker på at man får se hjerte når man er der. Han kan nok ikke si så mye om termin så tidlig tror jeg, men jeg vet ikke. Jeg fikk ikke vite noen termin, men han så jo ikke noe heller.. Også var det jo selvsagt en innvendig UL så tidlig. Jeg ønsker deg lykke til, å håper alt er bra med dere:)
silje-Thea 010108;) Skrevet 8. juni 2007 #27 Skrevet 8. juni 2007 heisann...bor på gjøvik jeg men jobber til daglig på lillehammer.. har termin i slutten av desember.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #28 Skrevet 8. juni 2007 Så vidt jeg vet kan en få privat UL både på Mjøskirurgene og Gynekologisk kontor (tror jeg det heter) på Gjøvik. Har hørt mye bra om dem.
superk Skrevet 8. juni 2007 #29 Skrevet 8. juni 2007 Har hvrken rævva full av penger eller hullhår, så det er vel best å vente kanskje. Anonym: Vet du hvor mye det koster på gjøvik da? Er vel rundt om de samme prisene når det er privat.
silje-Thea 010108;) Skrevet 10. juni 2007 #30 Skrevet 10. juni 2007 HEI...sist jeg var gravid å mistet fikk jeg time hos priv ul å det var på gynokologisk kontor..betalte 600 for han syns litt synd på meg midt oppi det hele men mente det kosta 900 egenltig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå