Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her fra Lillehammer distriktet som har termin rundt mnd skiftet jan-feb. Etter å ha lest meg fram på nett og brukt svangerskapskalkulatorer rundt om her inne, virker det som jeg havner i slutten av jan eller begynnelsen av februar. Er første gangen jeg er med på denne reisa, så dette blir spennende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Flytter antagelig til lillehammer om alt går bra denne gangen. er 23 år . Hva med deg?

Skrevet

jeg bor i lillehammer, men er ikke gravid. bare på besøk her inne, jeg hører egentlig til inne på bli gravid jeg:)

Skrevet

Hei på deg:)

Jeg er 27 år :) Krysser fingrene (og tærne) for at alt går bra med oss alle sammen :D

Skrevet

Hei å hå airam!

Du skal se du havner her fortere enn du vet ordet av det, du også:)

Skrevet

ja jeg håper jo det da:)

måtte du vente lenge før spiren satt eller?

Skrevet

hadde sa i april jeg, og nå satt den litt fortere enn forventet. håper den holder seg inne denne gangen. har skikkelig trua. Jeg regner med jeg er 5+4. Ikke kommet langt. Håper skikkelig at det går bra med oss alle. Deg også Airam. Plutselig sitter den ;)

Skrevet

ja vi får krysse fingre for at spiren din sitter:) spennende da. må føles deilig. ja nå gleder jeg med til torsdag når mensen kjem, så er det bare å hoppe til køys etter det:) er du fra lillehammer også superk?

Skrevet

Hei på dere igjen

Huff, jeg sitter her med dårlig magefølelse etter en liten blødning istad.. Har ikke hatt vondt, og det var ikke mye, og det skjedde etter samleie- så jeg håper det bare kan være en av de "normale blødningene tidlig i svangerskapet forårsaket av feks samleie".. Jeg får krysse fingrene enda en gang for at det går bra med oss her inne.. Får ringe legen imårrå..

Skrevet

Hei hei i solskinnet!

Jeg er ikke opprinnelig fra Lillehammer, men har tenkt å flytte opp dit, muligens til vinteren. Hadde tenkt å flytte oppover fra hamar i sommer, men så fikk jeg jobb her. Forhåpentlig vis går jeg ut i permisjon i januar. Vil ikke pendle med mage på glatt vinterføre ol. Så da bor vi heller her frem til jeg går ut i permisjon, så får vi håpe at vi får hjelp med flytting. er vel ikke mye jeg kan køfte på da. Lettvint for meg da :)

ang blødninger så er det sikkert ikke farlig. Er vel nokså vanlig etter sex det, etter det jeg har skjønt, men jeg vet jo ikke. Mistet jo selv, så jeg ville blitt engstlig, men ingenting i den perioden stemte, så det var dømt til å gå galt. Med deg går det bra vet du!

Håper dere treffer blink da, Airam. Det hadde vært gøy.

Jeg vil gjerne være i berselgruppe når jeg kommer til lillehammer, er jo en måte for meg å bli kjent med folk da jeg flytter oppover. Min samboer er fra lillehammer, så jeg kjenner jo noen av hans venner da, men vil jo være selvstendig uten han også. :) Har dere tenkt på noe barselgruppe? Vet dere når sånt begynner?

Skrevet

Hei. Bor på Lillehammer, og har foreløpig termin 21.1. Skal til legen om 1,5uke, spennende.

Skrevet

Ja, jeg kunne godt tenkt meg å være med i en barselgruppe jeg også:)

(Om dettte her går bra da) Men vet ikke noe om når eller hvor dette foregår.

Etter å ha snakka med legen idag, har jeg bestemt meg for å holde på tanken om at ting er ok.. (Å snakke med venninne fant jeg ut ga mer bekymringer enn glede, så den samtalen har jeg glemt hehe) Man får håpe på det beste, og siden jeg føler meg frisk og fin er det jo litt lettere:)

Er det noen av dere som har vært hos privat gynekolog/ spesialist, eller som vet om noen slike her på Lillehammer foressten? Syns det er så frykelig leeeenge å vente til uke 19 med UL....

Skrevet

jeg vet ikke om noen privatklinikk i lillehammer, men hva har man gule sider til? Jeg håper på tidlig ul jeg da, men er usikker på om jeg får det. får smøre på om hvor redd jeg er for at det skal gå galt denne gangen pga sa forrige, så kanskje det funker. er jo engstlig da, så jeg juger jo ikke akkurat. mulig de må det for å finne ut hvor langt jeg er på vei også. skal til jordmor 20.juni. droppe lege helt pga oppfølgingen forrige gang (lang historie). Jordmor gjorde ett unntak og tar på seg alt ansvar for meg. Det er betryggende bare det. om ikke jeg får tidlig ul, vurderer jeg å ta det privat selv...

Skrevet

vet ikke om noen privat klinikker, men du har jo tandberg, prytz og vosslie som jeg vet om som er gynekologer...

Skrevet

Hei!

Jeg bor i Oslo men skal flytte til Lillehammer etter babyen kommer. Har termin 06.02.08, men flytter nok litt etter dette da jeg har en samboer som har jobb her til våren. Er veldig interresert i å være med i en barselgruppe dersom det er noe da også (og dersom alt går bra!)! :)Jeg er 5+2 i dag, og jeg er kjempespent på hele greia siden dette er første gang for meg også! :)

Skrevet

Takk for tipsene :) Problemet er bare at man må ha henvisning fra legen overalt, og legen min virket ikke særlig intr i å sende meg videre noen steder.. Jeg skal ha en annen lege etterhvert, men hun begynner ikke før i aug.. Jeg har derfor ringt til Volvat på Hamar idag, og der hadde de flust med timer! Kunne fått time på dagen :) Så jeg skal på min første UL imårrå!! Kanksje kan de si noe om hvor langt på vei jeg egentlig er hehe. Spennende!!!!!

Skrevet

Hei Jan-Feb spire! så de tok deg imot så rakst? Det var jo bra. Hvor mye skulle de ha for det da? Lurer veldig på om jeg skal ringe dit selv. skal til første sjekk den 20.juni da, så jeg burde kanskje vente..? Vil vite når jeg har termin jeg også, for det vet jeg nemlig ikke jeg heller. Finner du ut det allerede nå, selv om jeg trolig bare er seks uker på vei? En uke fra eller til er jo ikke mye da, men jeg vil liksom vite det også...

Skrevet

Da jeg var gravid sist, for 4 år siden, reiste vi til Volvat på Hamar i 12. uke. Der får du ultralyd uten henvisning :-) Og dit har jeg tenkt meg denne gangen også, ca 12 uke.

Skrevet

Hvordan gikk det i dag jan-feb spire? Er så spent! Om du er fornøyd, vil jeg ta tidlig ul ganske så fort jeg også. Koste hva det koste vil :) Er kanskje litt vel gira, men vil jo vite når terminen er...

Skrevet

Hei igjen superk :)

Jeg skal dit kvart over to idag, så jeg sitter hjemme enda.. Jeg gru-gleder meg hehe. Skal gi beskjed om hvordan det var så snart jeg er hjemme igjen:)

Skrevet

Har også tenkt litt på volvat, så du må fortelle hvordan det var:) spent på å høre

Skrevet

Ja her kommer referat fra Volvat:)

Jeg trodde jeg var ca 6-7 uker på vei, men etter å ha vært på UL nå, så trodde legen at jeg ikke var kommet så langt heller. Vi så plommesekken, og ting så normalt ut, og legen sa han trodde ting var som det skulle, bare at jeg var litt kortere på vei enn jeg først hadde trodd. Legemannen var hyggelig han, og forklarte i vei :) Jeg betalte 795,- og fikk med cd og svangerskapsbok. Det kan nok hende jeg bestiller meg en time til om en uke eller to, bare for å høre at hjerte går som det skal, men jeg føler meg ganske beroliget etter besøket idag også:)

Skrevet

så bra at alt så bra ut da :) Men kanskje litt kjedelig at du ikke var så langt på vei..? Fikk du en termin eller? Hadde legen peiling liksom? Noen grunn til at du trodde du var lenger på vei? Jeg kan være fra 5-7 uker på vei og vil vite sikkert. Men om han ikke visste sikkert, så er det kanskje best å vente litt? Så du noe selv eller? Hjerte? fikk du med bilde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...