Gå til innhold

safebaby laken.. Noen som egentlig har hørt noe om dette? Om det er så fantastisk, hvorfor har ikke flere hørt om det? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke hørt om det hehe.. er det noe av det samme som tisselaken eller noe eller??

Skrevet

Hehe, nei det er mot krybbedød. Er noe fra england eller new zealand eller noe slikt. Et laken som hindrer farlige stoffer fra madrassen å komme opp. Vistnok de gassene som er hovedgrunnen til krybbedød sier de på internettsiden deres.

Skrevet

dette tror jeg er tull...de har sluttet å produsere slike madrasser....de som selges i norge ihvertfall..

Skrevet

Så den jeg kjøpte på Jysk og skar til til vogga, du tror den er sikker også? Ble så skeptisk når jeg leste inn på siden deres, hvor de skrev om hva de mente var grunnen til krybbedød osv, men vist det er fakta så skulle man trodd at dette lakenet ble anbefalt av alle HS osv. Eller?

Skrevet

norge er ganske oppdatert på krybbedød og det har vært mye forskning på dette. det er kanskje 20 år siden at de oppdaget farlige stoffer i enkelte typer madrasser som da ble forbudt i norge...

Skrevet

Okei, da slår jeg meg til ro med det=) Takk for at du beroliget meg!;)

Skrevet

Det farligste når det gjelder madrasser er at de er gamle, mugne eller har gammelt tiss eller gulp fra søsken eller andre barn i seg. Det er disse gassene som kommer fra madrassa lakenet beskytter mot. Kjøp likegodt ny madrass til hvert barn så er du ganske trygg på dette med madrass.

Skrevet

Uansett det lakenet vil ikke beskytte barnet 100 % mot krybbedød. Det er mange forholdsregler når det gjelder forebygging. Det med madrass er en av de. Vi følger alle forholdsreglene til krybbedødforeningen og har babysense (pustealarm) og vaskbar overmadrass som hindrer tiss og gulp å trenge igjennom, så sover vi godt om natten. =) (men det lakenet har vi ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...