Gå til innhold

MA


gep68 har fått jenta:-)

Anbefalte innlegg

Hvordan merker en at en har en MA? Jeg er 11 uker på vei og føler at noe ikke stemmer.Har ikke hatt bløding.

 

Har heldigvis aldri mistet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vil svare meg fort er veldig beskymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ta det helt med ro, så lenge du ikke har hatt noe blødning så har nok fostret det helt fint:) Jeg hadde de samme tankene når jeg gikk med mitt første barn så fikk ultralyd i uke tolv, alt var bare fint.... men er du usikker så ta kontakt med legen din å få henvisning til ultralyd så kanskje du blir litt roligere når du har sett nurket på skjermen:) lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en MA i februar,ble oppdaget ved eb UL da jeg var 12 uker,fosteret hadde dødd i uke 9. Jeg merket ikke noe,men i ettertid har jeg tenkt litt og har funnet ut at symptomene ble mindre og mindre og tilslutt borte. Jeg reagerte ikke på det da for jeg hadde få symptomer i utgangspunktet. Nå er jeg gravid igjen 11+3,og denne gangen føler jeg at alt går bra. Men snakk med legen eller bestill en privat UL,tror ikke du får på sykehuset siden det ikke er noe unormalt eller du har mistet før.

Men jeg tror du kan ta det helt med ro,dette går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet alle symptomene, men blødde nesten ikke noe før dagen jeg skulle inn på sykehuset for kontroll siden jeg følte noe ikke stemte og jeg hadde tiltagende smerter..Men de var VONDE, værre enn vanlig mens smerter...

Er jo vanlig at symptomer og alt sånn forandrer seg rundt de ukene der. Men kan jo være greit med en sjekk for å berolige deg selv.mest sannsynligvis er det ingenting..Men bedre å føle seg sikker i saken :)

Lykke til og si ifra hvordan det går med deg da

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde absolutt ingen antydninger på at noe var galt, men jeg var veldig bekymret siden jeg hadde hatt SA et halvt år før (uke 7+3, blødning med skikkelige smerter), så jeg bestilte meg en privat UL time (nok 500) for å bli tryggere, den tok jeg i uke 11. Det viste seg at vår spire ikke levde og var bare 20mm langt (ca uke 8-9). Hadde ikke noe blødning eller noe.

Denne tredje gangen (og forhåpentligvis siste!) fikk jeg henvisning til UL, og var der i uke 9+4, alt så bra ut og skal nok en gang i uke 14, siden jeg ikke greier å berolige meg helt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til problemet ditt Gep68. Jeg har også gått rundt og vert litt redd for en MA. Er 12 uker på vei nå, aldri hatt blødning eller noe. Skal til jordmor og høre hjertelyden den 20 Juni, og har bestemt meg for å ikke stresse noe mer ang. dette før eventuelt etter denne dagen.

 

Lykke til!! Det går nok bra skal du se :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...