Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #26 Skrevet 2. juni 2007 får håpe noen kommer med noe lurt, kan jo ikke totalforby jenta mi å være ute heller, hun er jo nysgjerrig på alt....
applsn Skrevet 2. juni 2007 #27 Skrevet 2. juni 2007 jeg bruker nivea sun children's sun lotion solfaktor 40 på lillegutt som er 9 mnd..er kjempe fornøyd med den, han er enno ikke blitt brent og han er i solen hele tiden, klarer ikke å holde han i skyggen hehe.. kjøpte den forresten på bunnpris.
Shabby Cheap Chic Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #28 Skrevet 3. juni 2007 jeg syns nivea blir så klissete... men kan jo hende den er bedre nå enn før... kanskje noen med noen forslag her i dag?
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #29 Skrevet 3. juni 2007 Vi har bare brukt Babyline til snuppa, for hun har reagert med eksem på alle andre kremer... Har litt sart hud. Jeg har lest testen fra i år, men velger å fortsette med Babyline sin. Den beskytter jo egentlig ganske godt! Hvis man ser på poengene. Ikke optimalt, men når de andre kremene inneholder stoffer som hun reagerer på så velger jeg å holde meg til den som jeg vet ikke er skadelig. Så får vi heller ha henne litt i skyggen og kle på henne innimellom. Hun har brukt den i 2 år nå og har aldri vært solbrent...
jippii Skrevet 3. juni 2007 #30 Skrevet 3. juni 2007 Det var vel amdre solaire (eller hvordan det nå skrives), den sprayflaska for barn med sf 30, som kom best ut i F&B i år..
Shabby Cheap Chic Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #31 Skrevet 3. juni 2007 Ja er det.. får grave meg frem i solkrem jungelen i morra.. hehe
Tingelingelate med to tomater Skrevet 3. juni 2007 #32 Skrevet 3. juni 2007 Babyline ble iallefall best i test i fjor. Jeg bruker den både til mini på 2 år og til tuppa på 6 mnd:-)
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 3. juni 2007 #33 Skrevet 3. juni 2007 Ang babyline, såg det var ei som skreiv at hun selv hadde blitt solbrendt av den. Vi var nettopp 2 uker i spania, da brukte vi den på jenta vår på 10 mnd hele ferien, og hun ble ikke solbrent i det hele tatt, så vi er fornøyd !
Shabby Cheap Chic Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #34 Skrevet 3. juni 2007 tror det solbrent greiene kommer av hvor mye man har på å.. skal jo alltid ha på rikelig med solkrem
sivuna Skrevet 4. juni 2007 #35 Skrevet 4. juni 2007 Puh... godt å vite flere sliter m valgene... Jeg er enig i at jeg helst vil være trygg på at solkremen beskytter bra nok, og det at man ikke blir solbrent er ikke synonymt med at man er helt beskyttet.. Noen blir aldri solbrente, men det betyr ikke at huden kan ta skade av uv-strålene. Noen blir solbrente uansett, og klart de tar større skade, men de kan likevel være rimelig greit beskyttet mot de verste strålene. Jeg har også en gutt med atopisk eksem og rimelig sensitiv hud, og har brukt Babyline og den nye "spiselige" serien til ACO til vanlig, og så har vi en solkrem fra Seba Med som i d minste er uten hormonforstyrrende parabener. Har ikke pakningsvedlegget så jeg ser ikke akkurat hva annet den inneholder, men den har han ihvertfall ikke reagert på eller blitt solbrent med. Ikke det at han har vært ubegrenset i sola heller men.. Aner ikke hvordan den har kommet ut i tester, men tror så langt den er god. Liker Babyline ellers, men velger den ikke siden den er kommet dårligst ut på beskyttelsen. Men velger ikke best beskyttelse uten å vurdere mengden av innholdsstoffer heller... Ellers var jeg lysten på solspray til å ha på kroppen hans, han er 16 mnd så det virka så mye lettere, men på apoteket var det nesten så de ikke ville la meg kjøpe det, pga dette med det fysiske filteret. Det mangler visst i de fleste sprayene, og betyr vel de har kjemiske filtre istedetfor. Akkurat hvordan dette fungerte ante jeg ingenting om før jeg las det her.. Men endte med å kjøpe null foreløpig. Tenkte Vichy sin burde være fin, men synes innholdsfortegnelsen var litt lang, og med parfyme.. Skal vurdere litt til, når jeg har med "fy-lista" mi over innholdsstoffer... *Unngå parabener! Fysj og fy... *Unngå parfyme (men jeg bruker heller svakt parfyrmerte ting enn fulle av parabener...) *en del andre jeg har fra en test i Dagbladet en gang, har den ikke her nå.. *Unngå 3-benzylidene camphor (3-BC) og 4-methylbenzylidene camphor (4-MBC) Enda flere hormonforstyrrende greier. Har det fra en test i svensk Foreldre og Barn. *Bruk helst krem og hatt og t'skjorter/klær til barn under 3 år visst, de skal visst ikke ha sol... *Men ikke glem at D-vitaminer er viktige! Så ikke sky sola fullstendig.. Da får ungene andre kjipe problemer... Og bli ikke helt tullete av alt mulig.. Jeg prøver hardt å holde fatningen jeg også oppi alt d her.. Hvorfor kan de ikke bare la være å bruke parfyme og parabener og sånt da?? Så mye lettere d hadde vært...
Shabby Cheap Chic Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #36 Skrevet 4. juni 2007 hehe. kjøpte babyline i dag jeg da, jenta mi er 2 måneder så det er ikke noe problem å holde henne i skyggen heller, men vil ha på solkrem for man kan bli solbrent også i skyggen
76vannmann Skrevet 9. juni 2007 #37 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har ei jente på 2 år og 3 mnd. Brukte Babyline på henne i fjor (etter "best i test"en...), og hun ble ikke solbrent. Valgte også å bruke den i år fordi jeg er så skeptisk til alle de stoffene det prates om. Men i går fikk hun plutselig utslett over hele den ene armen rett etter jeg hadde smurt henne. Det forsvant igjen etter en stund, men dukket opp andre steder på kroppen i løpet av dagen/kvelden. Er helt borte nå. En venninne mente det kunne være allergi eller soleksem (som følge av solkremen). Prøver igjen i dag og ser det an. Blir vanskelig å finne en annen krem! Jeg har forresten både lest og blitt fortalt av helsepersonell at barn under ett år skal holdes borte fra solen og IKKE smøres med solkrem pga den sarte huden.
Hyacinth Bucket Skrevet 9. juni 2007 #38 Skrevet 9. juni 2007 Bruker Vichy for spedbarn, faktor 50. Helt super. Kjøpes på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå