Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 ---må løpe å kjøpe solkrem, vart plutselig varmt på østlandet.. johooo...
Fikk maibaby06 Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 er vel babyline sin som har fått best i test. Faktor 25. Hvis du kjøper en annen skal de små ha med fysisk filter.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2007 fysisk filter? hva er det? hmm.. hvor får man kjøpt babyline? på apoteket å sånn??
Lonely Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Hei den fikk best i test i fjor men ikke i år,skal se om jeg finner testen som ble tatt nå nylig.........
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2007 hadde vært flott, mener å ha sett den men finner den ikke igjen og husker ikke hvem som vant..
manonym Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Babyline har jeg kjøpt på en frisørsalong, så de har det sikkert mange plasser.=)
rødhette* Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 De selger babyline på enkelte apotek, og enkelte babyutstyrsforretninger som f.eks. babyshop.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Foreldre og barn testet solkremer i år og i fjor, men det som er veldig rart og som gjør at de to testene er så forskjellig, er at i fjor så testet de KUN på innholdet i solkremen (skumle stoffer osv), mens i år testet de KUN på beskyttelse. Babyline kom supert ut på den i fjor, er den beste med tanke på skumle stoffer, men den kom DÅRLIGST ut på beskyttelse, som JEG hvertfall mener må være det viktigste. Jeg skal kjøpe eucerin sin spraysolkrem med faktor 40. den kom godt ut i beskyttelsestesten og inneholder ikke parfyme eller fargestoffer. testvinneren i år var ambre solaire, men den inneholder både parfyme og fargestoffer. den Eucerin kom på 2.plass! håper du ble litt klokere. jeg sitter med f&b foran meg her, og siterer rett derfra..
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Testen i fjor fokuserte på tilsetningstoffer i solkrem , imens testen i år kun fokuserte på beskyttelse. Premissene var litt rare i og med at den i år satte en solkrem med faktor 40 opp mot solkremer med faktor 20. Viktig å være litt kritisk til testkriteriene! Jeg ville gått for enten Dr.Hauschka, Babyline eller Eucerin som er de som er best med tanke på farlige tilsetningsstoffer. Babyline og Eucerin får du kjøpt på apotek eller babyutstyrsbutikker. Tror du må på helsekostbutikk for å få kjøpt Dr. Hauschka. Lykke til!
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 Testen fra i fjor og i år testet på helt forskjellige kriterier, så ikke rart det ble forskjell. Den i år var jo helt merkelig!
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2007 blei litt klokere i alle fall får reise på apoteket på mandag...
Fikk maibaby06 Skrevet 2. juni 2007 #12 Skrevet 2. juni 2007 enig i at beskyttelse må være viktig ja, men disse små skal jo ikke akkurat ligge og steke seg i timesvis heller da:-D Er de under ett år er de vel mest i skyggen uansett. Er ikke helt sikker på hva fysisk filter egentlig er, men babyer under et år skal visstnok ha solkrem med fysisk imotsetning til kjemisk filter som er i vanlige solkremer. Fysisk filter er basert på sink, og sånn sett høres det jo da kanskje rimelig ut at beskyttelsen blir "dårligere". Hm. Fortsetter nok med babyline sin her hvertfall.
Anonym8579 Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 Bare til advarsel så smurte jeg meg selv med babyline forrige uke, og jeg har aldri i mitt liv blitt så solbrendt før! Har nå kjøpt ny solkrem til Mathias, for stoler ikke på babyline mer.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2007 oi, det var ikke bra... jeg bruker selv piz buin (eller piss brun som pappa sier hehe) den er kjempe bra men har ikke noe for barn liksom. blei litt skeptisk til babyline nå...
Fikk maibaby06 Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 ble også litt skeptisk.... men de fleste bruker mindre solkrem enn anbefalt av hudleger, og med fysisk filter må man smøre mye mer enn solkrem med kjemisk filter:-) for å oppnå beskyttelsen. Så vanskelig å vite hva som er best.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2007 men hvilke solkremer har bra fysisk filter ?? uff blir helt surrete av dette jeg...
Fikk maibaby06 Skrevet 2. juni 2007 #17 Skrevet 2. juni 2007 enig:-) har liksom holdt meg til babyline så nå ble jeg usikker. Hehe, du trodde du stilte et enkelt spørsmål hva:-D
Fikk maibaby06 Skrevet 2. juni 2007 #18 Skrevet 2. juni 2007 dette var resultatet fra grønn hverdags test av solkremer til barn ifjor: "Babyline Sollotion var den eneste solkremen i testen som ikke inneholdt helse- eller miljøbelastende stoffer. Dr. Hauschkas barnesolkrem og solspray, Laveras barnesolkrem og solspray og Eucerin Junior Micropigment Lotion kom også godt ut. Dr. Hauschka og Lavera får imidlertid noe trekk for parfymeinnhold, mens Eucerin får trekk for innhold av et miljøbelastende stoff." Jeg er egoistisk og velger miljøbelastende stoff fremfor parfymeinnhold i tilfelle:-) Skal derfor sjekke eucerin sin på apoteket.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 2. juni 2007 eucerin virker som ett bra merke har jo masse andre bra produkter å, for sensitiv hud ... trodde jeg stilte ett enkelt spm ja, men neida hehe....
manonym Skrevet 2. juni 2007 #20 Skrevet 2. juni 2007 Er det ingen av solkremmene som kom bra ut i begge testene da?? Hadde tenkt å kjøpe babyline, men revurderer nå..
lisa2 Skrevet 2. juni 2007 #21 Skrevet 2. juni 2007 Hei jeg var i Frankrike to uker nå nylig og jeg brukte Babyline sin solkrem til min gutt på seks år. Han var mye ute i sola og badet mase, men ble ikke solbrent i det hele tatt. Så den solkremen virker helt supert. Man må bare passe på at man bruker mye solkrem og smører min annenhver time.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 2. juni 2007 hadde jo vært greit å vite ja...
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 2. juni 2007 man skal jo ha på mye, det gjelder jo oss voksne også.. hold på å skrive det gjelder oss mennesker å.. hehe får vel bare velge den man syns virker best.. for piz buin har vel ikke egen barne solkrem?
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 2. juni 2007 hvorfor kan man ikke bruke vanlig voksen solkrem til barna?? hmm,, voksen solkrem faktisk..
Fikk maibaby06 Skrevet 2. juni 2007 #25 Skrevet 2. juni 2007 tror det er fordi de små kroppene tar opp så mye av de kjemiske stoffene i kremen at det kan bli skadelig. Men det er jo ikke bra å bli brent i de første leveårene heller:-) Nei han får holde seg innendørs tror jeg;-) og jeg får legge meg nå. God natt og håper noen kommer med noe lurt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå