Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Blir man vanligvis kvitt fødselsdepresjon etter en stund med hjelp av psykolog og medisiner?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 ja, en fødselsdepresjon er jo også hormonelt betinget..så når hormonene kommer i orden etter fødselen så vil depresjoner ofte avta... jeg har brukt tabletter (remeron) i 2 uker, med god effekt, har det myye bedre nå! jenta mi er 7 uker...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Godt å høre. Jeg sliter for tida, har fått noen tabletter som heter xanor, gått på di i to dager. Di hjelper bra, men noen ganger får jeg helt panikk for at jeg aldri skal bli bra igjen og da får jeg skikkelig angst. Har fått henvisning til psykolog,håper det skal hjelpe, er egentlig ikke noe særlig for å ta tabletter. Jenta mi er 8 uker, angrer for at jeg ikke fikk hjelp før, men trodde jeg skulle klare dette selv...
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg fikk ikke hjelp før vesle var nesten 3,5 mnd og jeg har det nesten helt bra nå... Har heller ikke tatt medikamenter da jeg IKKE ville slutte å amme. Men litt "jumpy" blir man en stund etterpå da, Nå er Embla 8,5 mnd og jeg er enda ikke helt ferdig med å være nervøs for tilbakefall, men veldig fornøyd med fremgangen til nå...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Takk for svar, er så godt å høre om at det ikke bare er jeg som er sånn. Fåt det til tider for meg at jeg er gal,
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Vi er alle gale, men vi med depresjon har bare oppdaget det og blitt lei oss;) *glise*
Alvepike Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 ja, jeg ble kvitt en etter en samtale og ingen medisiner. Det verste er vel når man merker man er på bedringens vei og blir redd for tilbakefall. Lykke til , dette klarer du!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå