Gå til innhold

hva syns dere om "novell" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt på jentenavnet novele, eller jeg vet ikke helt hvordan det skrives faktisk.. men tenker på det navnet som betyr jul..noel,novel, novelle..eller noe sånt.. er det et fint jente navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på Noelle? Fint på engelsk, men litt rart på norsk...

Skrevet

ja det var det.. jeg jobbet i en barnehage en gang hvor en av de små het det.. og det var et helt nydelig navn syns jeg.. har veldig lyst til å navne min nr to med det navnet..

Skrevet

Noelle er fint. Vet om gutt som heter Noel, men det er jo heller ikke vanlig, så det gjør ikke noe.

Skrevet

Tror yngstedatteren til Angelina Jolie heter Shiloh Nouvel, stavet på denne måten.

Så Nouvel er kanskje den franske versjonen? (Moren til Angelina var fransk...bare gjetter her).

Skrevet

Jeg synes navnet er fint hvis det er franske gener i blodet. Hvis dere begge er norske og bor i Norge blir det litt rart synes jeg.....Men man velger jo selv. For en del år tilbake var sikkert navn som Jeanette og Charlotte etc helt fremmede her i Norge også, men det tas hele tiden i bruk nye navn og verden forandrer seg.

Skrevet

Jeg ville skrivd det Noel, enkelt og greit. Koselig og søtt navn, litt internasjonalt, men det gjør jo ikke noe, så lenge det ikke er noe problemer med å uttale det i Norge. Fin klang.

Skrevet

Er det ikke et dataprogram som heter Novell? De andre skrivemåtene som foreslås her, er finere. Som Noelle ;)

Skrevet

Synes Noelle (som det skrives) blir litt for forvirrende med hensyn til om det er en gutt eller jente - uttales jo likt med Noel. For øvrig betyr navnet "fødsel = Jesu fødsel, jul, juleglede"

Skrevet

Noel er et vanlig mannsnavn i England...ville ikke gått for denne stavemåten.

Skrevet

Noel er guttenavn , Noelle er jentenavn. Jeg hadde en halvt fransk venninne som var født på julaften og som het Noelle. Ganske fint, men jeg synes det blir litt pretensiøst dersom begge er norske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...