Gå til innhold

Noen har som har jobb som går på kun provisjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ville ikke hatt det, synes det er for usikkert. Kunne sikkert tatt en slik jobb når jeg var yngre og bare trengte penger til shopping og fest, men ikke nå med hus og barn og hele pakken... :o)

Men, du kan jo være knallheldig og gjøre det bra da...eller ikke...hehe... :)

Har det ikke selv og ville kun hatt det hvis det var i en bransje jeg kjente godt og visste at jeg i alle fall ville kunne klart minstekravet ifht hva familieøkonomien vår trenger. Er man typisk flink i det man holder på med og har selvsikkerheten i boks så kan man nok gjøre det veldig bra, men hvis ikke tror jeg jeg ville styrt unna...

Annonse

Jeg hadde provisjonsbasert jobb tidligere og er så glad i dag at jeg har fastlønn! Jeg valgte å gå tilbake til fastlønn og byttet jobb, selv om at jeg gikk ned masse i lønn.. for meg etter at jeg fikk jenta så er det det beste løsningen her i huset. Familien går foran alt det der stresset :)

Styr unna!!!!!!!!!!!! Spes salg av abb osv. Du ahr ingen garanti for hva du tjener. Trodde det var vanlig med fast (lav) timelønn pluss provisjoni sånne type salgsjobber? Skikkelig luksus for sjefene iallefall, selger selgerne ingen abb, trenger de heller ikke å betale selgerne lønn...

jeg har provisjon.men veldig god fastlønn i tillegg. så er trygg uansett. er ikke avhengig av provisjonen. men supert å få det i tilleg :D

visste ikke det var jobber der man KUN fikk provisjon. hørtes litt utrygt ut

Annonse

Vet åssen det er å ikke få jobb. var selv jobbsøker i begynnelsen av dette året. var på flere intervjuer. og dette var i klesbutikker. men fikk de ikke. hver jobb hadde over 100 søkere. helt vanlige klsebutikker liksom. vet hvor slitsomt det er å ikke få jobb. lykke til :)

søker innen klesbutikker, og kundekonsulent jobber..

sitter å venter på svar på en kjempe jobb, men selvfølgelig er jeg like heldig som alltid der de ikke kan gi svar pga omrokkeringer i ledelsen.. blir sprøøøø av å vente :P

jeg ville ikke jobbet på provosjon...

er vel ikke så vanskelig å få jobb i bergen.. ? hvis man liker å jobbe i bhg f.eks ås har kommunen utlyst 50 stillinger som assistenter, 50 som barne og ungdomsarbeider og 50 som pedagogiskledere

Hvilken type jobb venter du svar på?

En ting er iallefall sikkert, det er VANSKELIG å få jobb i klesbutikker (og andre butikker) med barn på CV-en. Det er ofte få ansatte og få på jobb, og har man barn er det stor sjangs for at man ikke kan komme på jobb på kort varsel pga barns sykdom. Dette er også dyrt for arbeidsgiver, som må betale mer i sykepenger pga disse 10 dagene man har rett på i tillegg til egenmld osv...

ja, det som er problemet.. og idiotisk at det skal ha så mye å si!!!

kunne aldri tenkt meg å jobbe i barnehage, ville ikke trivdes på jobb. er ikke den type person...

venter på svar på en innen ordre i et telecom firma.. kjempe spennende jobb.. så håper for harde livet på den! :)

Jeg har det og greier meg bra..

Men er det eiendomsmegler du tenker på og du ikke har noe utdannelse, anbefaler jeg det ikke! Sjansene dine for å lykkes er ganske små desverre...Firmaet som ansetter deg har lite å tape, selger du ikke får du ingen lønn.Det tar minst et år å opparbeide deg et navn og du har alderen imot deg (sniktittet...;-)Ikke for å være negativ...men svarer ærlig..

Jeg er enig at det er idiotisk, men forstår godt arbeidsgivere som driver eget firma. Klart de ikke ønsker å betale ut ti sykedager som de VET kommer til å bli brukt hvis de kan unngå det ved å ansette noen som ikke har krav på det. Dessuten er vi som har barn vanligvis mindre fleksible og er vanskeligere når det gjelder ferier/fridager i forbindelse med barnehagefri osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...