Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 I dag har det vært 24 grader og sol og kjempe deilig og varmt her jeg bor. Hvorfor velger noen å bruke strømpebukse under tykke og tynnere bukser på babyer...ja til og med de som går selv i denne varmen? Har sett babyer i dag som også har vært sommerkledd, med solhatt og bare tær.. Toppen av alt var vel en mor jeg møtte på Barnas hus som stappet barnet sitt ned i en voksipose og knøt igjen (babyen var godt kledd før hun la babyen ned.....) Bør jeg nevne at da var gradestokken tippet over 24 grader??? Det må da være farlig, selv på små babyer å ha så mye på seg i denne varmen som er her vi bor??? Til og med samboeren min reagerte idag...hehe... Er jeg helt på bærtur, eller er det flere enn meg som synes strømpebukser under bukser på babyer er litt vel overveldende når det er godt over 20 grader OG sol...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Jeg tipper at damen du så sikkert er en like god mor som du er. Om enkelte hadde brydd seg litt mindre med hva andre gjør, så hadde verden vært et bedre sted å leve. Det synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 ojsann...her rørte jeg visst et ømt punkt hos deg;)
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Helt enig med deg.. Var i sentrum i dag.. Steikende sol og 23 grader! Mini hadde på seg en slags drakt uten armer og legger... Trives kjempegodt! Sikkert kjempedeilig for de å ikke ha på alle klærne.. Hadde ett helseteppe oppå da, for sola var så sterk. Men den sparka han av seg hele tia Ser litt.. ja.. at mamman har på seg skikkelige sommerklær mens babyen er kledd for vinter liksom.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Skjønner ikke sånne mødre/fedre jeg heller. Må jo være helt unaturlig å gå f.eks i sentrum i 23-24 grader og sikkert vindstille inne i sentrum...mens babyer er fullpakket. Tror de at babyene vil fryse i den temperaturen og pakker de sååå mye inn? Lurer på hva grensen deres er for å kle av. Må jo være verdens nydligste stund selv for de små å ta av seg klær og få det litt mer luftig. Hmmm....jeg sier: stakkars små. Men jeg skulle nå gjerne sett hva disse mødrene tenker når de vandrer der på Karl Johan i singlet og shorts i 24 grader...med babyene pakket inn i stømpis, bukser, tjukke luer og jakker...og at på till pledd over seg... HIlsen mamma til tvillinger på 5 mnd som har viftet tærne sine idag;o)
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 det må da være lov og tenke! har vi så mye klær på oss i den varmen?! nei.. stakkar unge!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Absolutt ikke, jeg hadde vesla i Babybjørn i dag. Uten strømpebukse eller lue om du vil vite, men med solhatt så hun ikke skulle bli solbrent. Håper virkelig det er bra nok for deg. Er bare så lei av bedrevitere på denne siden, det må da gå an å diskutere saklige ting som ikke handler om "Gud vet du hva jeg så?? EN DÅRLIG MOR!!! Hilsen Anonym" hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Vi hadde strømpebukse under tynn bukse i dag!!! Her var det 18 grader og sol. Hadde bare langermet body på overkroppen. Siden han skulle sitte i sandkasse og deg pøsregnet i går tenkte jeg at det var greit. Han så ikke ut til å lide noen nød heller. Lue hadde han faktisk også fordi det blåste. Jeg synes det viktigste er å se an sitt eget barn og situasjonen det er i, istede for å følge med på alle andre.... Da vi satt i sola på verandaen var han barbein og i bare joggebukse og uten lue, men med caps...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 enig med at det er best å se sitt eget barn. Skjønner kanskje når det er snakk om å sitte i sandkassen...tror jeg, men debatten handlet mer om de små babyene som hadde lag på lag i solsteika og 24 grader...ingen får meg til å tro at babyer har godt av så mye klær på i denne varmen det var her idag.
vi blir 4 :o) Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 alle barn er jo ulike også da.. var ute og gikk tur i dag med ei venninne og hennes sønn.. lillegutt hadde bukse, body og bare tottiser.. min venninnes sønn hadde strømpebukse, bukse og til og med jakke på.. guttene var like varme og like fornøyde..
Frk. Vable Skrevet 2. juni 2007 #12 Skrevet 2. juni 2007 Syns det hørtes varmt ut, ja, men babyer er jo forskjellige... Husker jeg gikk fra bilen og inn døren i blokken til min mor med førstemann den gang hun var baby. Da var det varmere enn i dag, midt på sommeren, og jeg gikk da 20 meter med henne uten lue på!! Traff på en eldre dame som sa, "neimen, staaaakar, og så UTEN lue på?!??!?!" Ble rimelig irritert da, syns hun burde passe sine egne saker! Så vet ikke om jeg hadde turd å sagt noe hvis jeg hadde sett noen som pakket inn babyen sin i varmen, men det er jo like viktig at babyer ikke skal bli for varm som for kald... Idag hadde vi bare body og sparkebukse på gutten vår... Tror han trivdes med det!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 Bolla og lillegutt Sa venninnen din hvorfor hun valgte å kle babyen sin så inmari mye? Hun må jo ha regaert på at din var så "lite" kledd i forhold til baby. Tror du babyen hennes hadde vært frossen i 24 grader uten alt dette?
imbs Skrevet 2. juni 2007 #14 Skrevet 2. juni 2007 Tvillingene mine på 3 mnd har ligget i bagene sine i bare kortermet body i dag, og gudene skal vite at de var varme nok da jeg stakk hånda nedi... Snuppa på 4 år har tilogmed badet i bassenget sitt i dag!!
vi blir 4 :o) Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 han er alltid kald på bena, og har nok ikke den beste sirkulasjonen.. det overrasker meg også til stadighet, men han var ikke svett i det hele tatt.. og blid og fornøyd.. han lå ikke i vogna, men krabbet rundt på gresset.. det jeg ville frem til er at alle mødre gjør forskjellig og de mener er best for sitt barn..
Selene Skrevet 3. juni 2007 #16 Skrevet 3. juni 2007 Beklager å dra denne opp når den nå lå langt nede, men kjenner jeg blir provosert, ikke bare på mine vegne, men på andres vegne når jeg leser slikt. Alle barn er forskjellige!!! Min datter er veldig varm av seg og trenger ikke så mye klær, MEN må bruke lue fordi hun får øreverk av å gå uten. Sønnen til venninna mi er ikke varm. Han MÅ ha mer klær på enn andre har på siden han konstant er kald på bena og armene. Han har dårlig blodsirkulasjon. Og... ikke sammenlig deg selv som går og beveger deg med en liten baby som ligger/sitter stille i vogna da, det er slett ikke det samme. Som mange andre skriver her, kanskje en ide og konsentrere seg om seg selv og sin egen unge enn å bry seg med alle andre. Tror nok de mødrene som du har sett kjenner sin egen unge bedre enn du gjør... eller? Hmm... er ikke voksipose også en sommerpose da?, jeg har den ikke selv, men mener å ha lest at man da tar ut ulldyna slik at den blir tynn. Sånn... dagens utblåsning før vi skal ut i solen :oP Hilsen ei som helt sikkert havner i mammahelvete ;o)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #17 Skrevet 3. juni 2007 hehe..neida...deg gjør du ikke. Bortsett fra det...voksipose er ikke sommerpose!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #18 Skrevet 3. juni 2007 Noen som er seriøst mener at tykk strømpebukse, cordfløyelsbukse, body, tjukk strikkjakke under en dundyne i 24 grader og stekende sol er ok?? Ja, ja....da ville jeg tatt med meg babyen til doktor for å sjekke blodomløpet hvertfall.... Vet jeg erter på meg mange nå...men driter i mødrene...men synes virkelig synd på babyene som ikke blir kledd etter årstiden. Og ja, jeg vet om kalde babyer at de trenger litt ekstra, min første var slik - de må ha litt ekstra.......MEN jeg snakker om de som er "ekstreme" som pakker inn babyene sine så de svetter...midt i solsteika. Som dere, jeg driter i hva dere mener...men jeg står på mitt...det er misforstått omsorg. Takk for meg...nå avslutter jeg debatten. Heldigvis har det vært flere som er enige i meg. Og heldigvis er de fleste babyer kledd etter temperarturen.
nutri Skrevet 3. juni 2007 #19 Skrevet 3. juni 2007 Sanasol, er det innholdet i innlegget eller er det pga HI har signert med Anonym at du er så irritert/ hissig? Liker du ikke Anonyme innlegg er det bare å la være å lese dem. Men, jeg tenker jo også at stømpebukse OG bukse kanskje kan være litt varmt i over 20grader. Men de får nå gjøre som de vil med sine egne unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå