Gå til innhold

Noen som har erfaring med fødsel nummer 3.....er den mer lik førstegangsfødselen?

3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Jeg hører så mye om at fødsel nummer tre skal være så mye verre enn fødsel nummer 2.

Min først fødsel var ett såkaldt mareritt og dette gjorde at jeg fikk en sterk angst for min andre fødsel. Brukte mye av min energi på å grue meg.

Nå når jeg leser om at den tredje fødselen skal være så mye verre enn nummer 2 så blir vel ikke akuratt angsten så mye bedre denne gangen.

Selv om forrige fødsel var bedre så er jeg så redd for at denne fødselen blir mer lik min første marerittfødsel.

Nå er det ganske lenge til det blir fødsel på meg da men jeg klarer alikevel ikke å la være å tenke på det....

Håper noen kan dele noen erfaringer:0)

Klem fra lykkelig mamma som

Fortsetter under...

Hei hei, Jeg er kansje ikke den beste til å svare deg, siden jeg er redd akkuratt det samme!'

Har opplevd det likt som du beskriver, kan lese fødselshistoriene mine på "min fødselshistorie" Over skrifta er 10 og 14 dager over.

Uannsett. jeg spurte jordmor på sykehuset da jeg var på ul nå om dette og hun sa at vi aldri ville oppleve det samme som vi gjorde første gangen.

Nå har kroppen vår gått gjennom dette to ganger før og laget vei liksom.

Men det som gjorde at folk kunne si dette var at de hadde hatt en fæl første fødsel og når andre var i gang gikk jo ting så mye lettere. Og da har vi det i minne

Så når 3, begynne så er det jo faktisk vondt, derfor tror vi at det er vondere denne gang. Fordi vi sammenligner med angsten vi hadde 2.gang.

Håper du forsto hva jeg mente, hehe.

Heisann.

Takk for svar:0)

Leste fødselshistorien din og det "hørtes" virkelig ut som om du hadde en verre førstegangsfødsel enn min...Syntes virkelig at slike jordmødre som du hadde skulle aldri vært i slike stillinger.

Heldighvis hadde du en mye bedre andregangsfødsel da og det fortjente du virkelig etter det du hadde opplevd tidligere.

Eg så også at Stavanger e din hjemby....bor du der fremdeles?

Eg e og fra Stavanger og bor nå på Våland.

Forstår uansett veldig godt at du grue deg te fødsel nummer 3 etter det du har opplevd...

Syntes det er litt rart om denne fødselen skal bli mer lik den første slik det går rykter om.

Tror nok egentlig ikke det e sånn...Det blir nok mer slik som du beskrive.

Klem:0)

Jeg venter nr 3 og er også veldig spent. Jeg tror at det aldri kan bli likedan som nr 1. For det første så vet va hva vi går til, og for det andre så har kroppen vært igjennom dette før.

Jeg var på føden for å sjekke hjertelyd på babyen og da sa en jordmor at nr tre ofte tok lang tid. At det var typisk at når man kom for å få nr 3 så ble man ofte sendt hjem pga rier som ikke var regelmessige og ikke sterke nok. Men at det ofte gikk fort når det først var igang.

Jeg har tenkt mye på fødselen, men nå er jeg bare noen dager unna termin og jeg er nå glad bare det blir ferdig, så får det heller bare bli så vondt som det vil bli.

Ønsker dere begge lykke til med nr 3.

Heisann HI.. Ja bor i Stavanger :) På Hundvåg.

Takk for oppmuntring :) Håper alt går vår vei ja.

Har du skrevet fødselshistorier?

Du som sa det om at 3.gang tar lengre tid.. har også hørt det, og spurte jordmor om dette jeg også. Hun sa at riene ofte var litt vondere sånn at vi trodde at vi hadde kommet så langt, men kansje bare hadde 2-3 cm åpning. Jeg gruer meg ikke så mye til de første åpningsriene. synes det går greit, er verre med de siste timene synes jeg, hehe.

Men vi får håpe det går fort og greit for alle! :)

Godt å høre fra 4gutter_venter_jente at nr var den beste :)

• 2 uker senere...

Annonse

Har bodd på Hundvåg noen år selv jeg....kjempe flott plass.

Jeg har ikke skrevet fødselshistorie men tenkte jeg skulle det....

Er helt enig med derg "Rime" om at det er de siste timene jeg gruer meg mest til.

Syntes faktisk at det ikke var så gale med disse første åpningsriene(frem til 4 cm åpning). Det var verre etter dette frem til pressriene....

Pressriene var egentlig heller ikke noe særlig vonde verken på min første fødsel eller min andre.

Hadde vært greit å høre fra andres erfaringer på fødsel nummer 3.

Håper virkelig ikke denne fødselen blir mer lik den første.

Klem:0)

Hei!

Hos meg var det slik!

Fødsel nr 1.

Fra første murringen til babyen var uteca 15 timer!

Men det var ikke vondt mer enn 2 1/2 time!

Pressriene var absolutt værst, låg 2 timer og var kjempevonde!

Fikk indre blødninger etterpå så jeg måtte opererest!

Fødsel nr 2.

Fra første murring til babyen var ute ca 3 1/2 time!

Kontroll på sykehuset, et par dager før termin.

Ble innlagt fordi det var modent og igangsatt! Tok vannet!

For å få fortgang i riene ble jeg satt på drypp, noe som førte til helt forferdelig sterke åpningsrier!

Hadde ca 1 time med veldig vondt , men trykket bare 3 1/2 gang før babyen var ute!

Fødsel nr. 3

Fra første murring til babyen var ute ca 2 1/2 time!

Fødte i sykebilen!

Bor 2 1/2 times kjøring fra sykehus, og det gikk en stund før sykebil kom!

Vannet gikk hjemme, og hadde ikke vondt mer enn ca 1/2 time tilsammen, babyen ute på 2 pressrier!

Fødsel nr 4.

Fra første murring til babyen var ute ca 3 timer!

Jordmor la meg inn på sykehus for å unngå ny sykebilfødsel!

Kom til sykehuset ca 8 om kvelden, ble undersøkt men hadde ikke rier!

Lege tøyde litt, og etter 1 - 2 timer kjendte jeg litt murringer men IKKE vonde!

Hadde vonde rier i ca 15 min!

Babyen ute på 1 pressri!

Venter nå 5. babyen og må nok håpe at den fødslen, den blir like grei som dei 2 siste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...