Gå til innhold

Stemmer kilo og bleiestr på babyen din???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bruker jeg str 2 pampers på snuppa mi. 3-6 kg. Men nå er hun 5 mnd, og snart 6 kg. Men bleien er langt fra for liten enda. Den sitter som støpt og lekker aldrig. Og neste str er alt for stor og lekker dermed som en sil. Regner med å bruke denne str lenge etter hun bikker 6 kg. Hvordan er det med dere?

Stemmer kiloene på bleiepakken med babyens vekt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har svart på skravle :)

Skrevet

5 mnd og snart 6 kg? Er ikke det litt lite? Bare lurer altså, vet ikke!

Jeg måtte akkurat gå opp til midi i libero (5-8 kg tror jeg) for føler at de mindre blir så knappe rundt magen. Men de holder greit på "innholdet" ;)

Skrevet

Str på Ellies baby er en laaaang historie, og for dem er nå 6kg bra!

Ellie, da min lille var 5mnd og venninna mi sin gutt var 2år brukte de samme bleiestørrelse, bare på grunn av størrelsen rundt beina. Min hadde sumolår, han hadde lange tynne bein. Magestørrelsen er jo justerbar... Så en stund kunne vi fint bytte bleiene. Litt mystisk det med kg-størrelsen, spør du meg!

Og noen har målt at en midibleie kan ta opp en liter vann eller noe slikt, så det er jo en del å gå på!

Skrevet

Oi! Såpass ja. Hehe. Da skal det gå bra en stund til ja. Snuppa er jo ganske lang i forhold til omkretsen, så bleiene blir helt rare på henne. Gleden var derfor astor når jeg åpnet en ny pamperspakke (mini) i dag og fant en helt ny type bleie. Den sitter som skreddersydd på snuppa. Massssse gor elastikk i sidene og overlappingstape sørger for at bleien følger snuppa perfekt.

Hun hadde lagt på seg 80 gram den siste uka nå, og uke før det 90 gram. Nå skal du se vi blir store og sterke Expat. Herlig det. Hun spiser med god apetitt, og mengden overskuddsmelk blir stadig mindre i tillegg til at hun spiser grøten sin. Flink pike! :-)

Skrevet

Gutten min på 4 måneder er ca 8 kg, og bruker pampers active fit 7-18 kg.

Skrevet

Jenta mi på 2,5 år og minsten på 11mnd brukte en periode samme str (4 active fit)...Olivia brukte også str 2 lenge, alltid vært lita hun også. Om det ikke virker stramt og ikke lekker hadde jeg brukt de så lenge det holdt seg sånn;)

Skrevet

Jeg følger heller ikke kiloanvisningene, jeg bruker de lenger. Ikke noe problem ift lekkasje, og mer behagelig for jenta mi (synes jeg da..) Synes det er verre med for store bleier, det blir jo så mye bleie mellom bena deres. Jenta mi er 68cm og drøye 9 kg, så ganske god og rund, men bruker fremdeles str 3 i bleier. Pampers 2 brukte jeg til hun var mye over 7 kg.

Skrevet

vi bruker libero da, og der lapper liksom str litt over hvertandre, 5-8jg, også går neste fra 7- ( et eller annet), Mie er snart 7mnd netsen 7kilo, har akkurat begynt å bryke de fra 7kilo nå, men må strammes så mye i magen at tapeendene møtes på midten. mne er litt tryggere på dem når hun bæsjer, kommer ofte faretruende langt opp bak.. hihi, men disse her kan hun nok bruke i lang tid altså...

men pga den overlappingen i str så har vi stortsett kunnet følge kilo på pakken.

Skrevet

Vi gikk raskere opp enn kiloene skulle tilsi, da hun stadig bæsjet seg ut og de føltes trange. Hun har vel stor og god rumpe :-)

Skrevet

Knøttet mitt måtte ha større bleie pga lekkasjer, og har brukt 7-12 kg siden han var 5.5 kg...han har kraftige bollelår som de andre bleiene rett og slett ikke rakk rundt. Så min erfaring er at str kun er veiledende :)

Skrevet

har bare stemt de tre første mnd sånn ca (på alle tre) -etter det har det vært en størrelse større - en periode to str over... har gått opp i størrelse pga av lekkasjer av både det ene og det andre...

Skrevet

Nope det stemmer ikke helt men lille prinsen her har skikkelig samba rytme på rompa så han hopper utav bleier med tape....så her i gården må vi ha trusebleie på....ellers så havner den på knærne gitt!!!!!

Skrevet

vi har brukt 7-14 kg pampers maxi4 siden snuppa var 5 kg.. de med sånne tape-remser til å feste bleia med. Har prøvd med acitve fit, men de lekker som en sil siden hun er så tynn i beina og rundt magen. Hun er laaaaang, dermed ble nummeret under for knapt og lakk som en sil de og. Man må bare prøve seg frem, kommer mere an på fasongen på ungen enn kg, det er min erfaring.

Skrevet

jepp. Gutten er nå 7 kilo og bruker Libero midi 5-8kg. Vi byttet til den da han var akkurat over 5kg. Forsøkte den først på natten fordi med Libero mini hadde vi så ofte nattlekkasjer. Og så begynte mini å bli litt trang rundt livet. Libero midi passer nok en stund ennå. Men vi bytter når han blir 8kilo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...