Gå til innhold

LH

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en fantastisk side på internett som lister verdiene på blodprøver og sånn. Har lurt veldig på dettemed at jeg har for høyt LH i forhold til FSH som hun gyn på Haukeland sa jeg hadde på forsamtalen. På den siden fant jeg at:

'A normal LH level is similar to FSH. An LH that is higher than FSH is one indication of PCOS.'

Jeg har jo ikke pcos, men insulin resistanse... lurer på om det kan ha noe med ting å gjøre? Kansje derfor jeg har mista og har så vanskelig for å bli gravid? Da er isåfall metformin er riktig behandling...

For de som lurer på denne siden jeg har funnet:

http://www.fertilityplus.org/faq/hormonelevels.html#female

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du ikke metformin da? Både PCOS og insulinresistens gjør det vanskelig å bli gravid. Metformin bedrer insulinfølsomheten samtidig som den kan bidra til at du går ned i vekt. Og de faktorene igjen kan gi det forbedret fruktbarhet.

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg går på metformin, og ble jo gravid etter 5 månederpå det. Merket bedring i kroppen, fikk mindre pms og sånn... men nå etter sa'en er alt tilbake... tygger metformin enda da.

Behandlingen for høy LH blir vel metformin? Hadde vært deilig å fått en klar diagnose så jegkunne konsentrere meg om å bedre det området...så hvis det var noe annet jeg burde gjøre også, så gjør jeg det. Lurer på akupunktur også, når jeg får råd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...