ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jeg gir ikke masse søtsaker til lille gutt på 18 mnd. Da vi føler det ikke har noen god nytte. Hyper nok fra før.. liker ikke at han skal bli helt gira, og så skal få kjefte etterpå, da han ikke klarer å sitte stille, fordi de voksene har gitt sukker. Jeg blir veldig sinna da jeg ser noen andre dytter i han kake og alt munlig rart. Det er ikke får seinere jeg har fått dem til å forstå at lille gutt faktisk liker frukt. Og ikke trenger is, kaka, søtt hver gang han er på besøk. Vi har heller ikke noe lørdagsgodt, han får litt da vi synes han kan få. Hva gjør dere, og hva mener der?
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 snuppa får ikke søtsaker for å få... men å smake får hun lov til.. kommer en dag der de får i seg nok sukker.. )
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 ååå,dette blir jeg såå lei av... Jeg har ei datter på 15 mnd..Jeg slitermed vekta,har bestandig slitt med den..jeg gjør alt for at ikke jenta mi skal få for mye i kg,for alle damene på min side er runde/kraftige... Jeg har sååååå mange ganger måtte forsvart meg på hvorfor ikke jenta mi fikk smake kaker,is osv da hun var under ett år...Jeg er drit lei..hun trenger ikke godis,hun syns det er godt med vanlig mat...en gang sa jeg klart i fra at hun ikke skulle ha bløtkake..hva skjedde??jo,når jeg snudde meg vekk var det noen som putta i henne alikevel..jeg sa ikke så mye,men sa jeg ga beskjed om at hun ikke skulle ha..det hjelper ikke...selv om det er en bit..kall meg hysterisk dere som vil. men jeg vil lage gode matvaner,og alle som vil gi henne søtsaker gjør det kun fordi de vil se hvordan jenta reagerer å fordi de selv syns det er så godt..(dette da hun var under 1 år) Jeg har slitt mye meg å finne klær,like meg selv osv..slankekurer i hytt å pine som tenåring osv..alt har skyltes feil kosthold..å dette vil jeg ikke la min datter arve... Kan ikke da folk respektere hvorfor jeg ikke vil at hun skal spise så mye søt mat??? nei,de gjør ikke det... nå er hun over 1 år,og får selvsagt smake når vi har noe...men begrenser det så mye som mulig,å pakker ikke i henne så hun blir mett..bursdager får hun spise,og om vi er på besøk..så er ikke så streng men det har såret meg for at folk ikke kan godta mine valg npr det gjelder fremtiden til datteren min..å prøve å hjelpe henne til å ikke må slite meg seg selv pga vektproblem og det å finne klær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå