Gå til innhold

God mat smaker ikke lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 6 uker på vei, og lurer på om det er normalt at god mat som jeg på forhånd gleder meg til på kveldene, ikke smaker som jeg hadde forventet, og jeg blir så fort mett... dette er så rart for det er mat jeg virkelig har lyst på, og det er dumt når samboeren min styrer for å lage det jeg har lyst på å jeg da bare spiser ett par biter... blir så frustrert... er d andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!! Det er helt forferdelig! All den maten jeg normalt elsker, smaker vondt eller bare snålt! Er kjempetrist - synes nesten ingenting er godt lenger. Det eneste jeg synes smaker noen lunde som det pleier er salat - så har blitt mye kaninfor i det siste :(

Skrevet

Jeg hiver meg på her ja.Når jeg eks lager yndlingsretten min gleder jeg meg til å spise for jeg føler meg skrubbsulten. Men når jeg får maten i munnen vokser det seg i munnen på meg og jeg orker neste ingenting,blir neste mett med en gang jeg begynner å spise.

jeg har kjempe dilla på frukt,spesielt sur frukt som appelsin og så er jeg utrolig melketørst.

Snop blir det lite av iom at jeg er plaget av kvalme.

Har også sååå lyst på skive med salami men det er jo ikke så bra for gravide med salami så det holder jeg meg unna men det er ikke lett...

mat jeg har tidligere har likt godt byr meg helt imot og smaker liksom ike det samme....

Hilsen lykkelig mamma som

Skrevet

Hmm...er det ikke bra med salami??dte har jeg aldri hørt om tidligere...Hvorfor er ikke det bra?

Skrevet

Oi.. det eneste jeg har klart å spise sålangt er brødskive med salami.. og da snakker vi siste 2 mnd, med instense inntak. Har aldri hørt at det er farlig. Hvorfor er det isåfall det?

Skrevet

Jeg klarte ikke å få i meg noe sjokolade på 3 måneder (er nå 22 uker), mens jeg vanligvis elsker sjokolade over alt på jord! Men, nå har det kommet tilbake, og ikke bare litt! Jeg kunne levd på sjokolade! Jeg må virkelig skjerpe meg for å ikke bare spise sjokolade hele tiden. Så, med andre ord, det dere likte fra før kommer dere til å like igjen. Det er bare veldig rart akkurat nå (og kjipt når samboer lager mat du ikke klarer å spise!). Nå husker jeg ikke engang hvordan jeg klarte å la være å spise sjokolade :)

Skrevet

Salami blir regnet som spekepølse så derfor skal man ikke spise dette.

Jeg la inn ett innlegg tidligere angående dette og fikk da vite at man trygt kan spise salami om man fryser det i noen dager først.....da drepes bakteriene.

Klem:0)

Skrevet

Kjære dere da!! jeg spiser som bare av det jeg, fått skikkelig matlyst og har nesten lyst på alt. Heldige dere er da som ikke orker så mye, går og dytter i meg alt mulig hele tia jeg.. Ikke alt mulig da men.. Men mye kan jo vøre for at jeg har røyka i mange år og plutselig slutta også..

Skrevet

Hei smotha:0)

Det har nok betydning det med at du har slutta å røyke.

Da jeg var gravid første gang slutta jeg med en gang jeg fant ut av det...

kan tro jeg spiste som en galen...var konstant sulten og spesielt på snop.

Uansett så e det knallbra at du har slutta,det ska du ha..ikke alle som klare det.

klem:0)

Skrevet

ganske rart jeg klarer det.. hodlt meg 7 dager nå bare da, men er jo en begynnelse. Røyka de 2 første dagene j fikk vite d så vidt, men kan jo ikke holde på med det. Røyka i7 år så syns jeg er flink!! Men de to siste dagene merker jeg at j blir skikkelig fort irritert/sint på samboer og teite ting, skikkelig slitsomt!sikkert fordi j har lyst på røyk + hormoner.. er så røyksugen jeg! men detta skal gå bra ;)

Skrevet

Ja du klare det nok.

He he...kjenne så godt igjen det der med å bli fort irritert på mannen.

det var noen ganger før eg ble gravid me prøvde å slutta begge to. Den siste gangen me prøvde før eg ble gravid var eg bare såååå vanskelig å leve med at han ringte te meg og spurte fint om eg kunne være så snill å begynne igjen.da kan du bare tenke deg hvordan et ble kombinert med hormoner....he he det var ikke lett å være han da nei:0)

Lykke lykke til da,føle med deg.

Klem:0)

Skrevet

ha ha er det mulig.. he he må le litt og da, men jeg blir så frustrert av å bli så sint jeg asså!han skjønner jo ikke no he he og istad stakk han til brodern min for da hæla han ikke mer!! men skjønner d godt, håper d går over og jeg skal skjerpe meg så godt jeg kan!! Men nå stikker jeg, skal lage pizza, kommer folk ikveld.. kan jo ikke drikke lenger heller så.. =)

Håper alt går bra denne gangen, jeg mista jo i mars!så tørr liksom ikke glede meg, er litt lengere på vei nå enn sist så tror liksom at nå går d bra!!!men man vet jo aldri!!kjedelig at det tar så lang tid før man vet at alt er greit liksom..

Ha en strålende kveld!!

klem fra meg

Skrevet

Spekemat er rått kjøtt. Og det bør man ikke spise. Se www.matportalen.no under kostråd for gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...