Gå til innhold

Skikkelig teit spørsmål fra en uten erfaring:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan handler man dagligvarer med barnevogna? Setter man den fra seg og har babyen i sele eller hva (tenker på når de er helt små)?

Og i går sa samboeren min.."Hvor tror du babyen hadde vært nå om hun var født"( hjemme oss oss altså) ? "Jeg hadde vel holdt henne tenker jeg, eller du hadde holdt henne" svarte jeg. Men hun må vel ha et annet sted å være også? Bør jeg kjøpe en dagseng til babyen? Eller holder det med at hun ligger i en ekstra vogn som vi skal ha stående på verandaen ( eller inne i stuen). Tror ikke jeg kommer til å ville legge henne i sengen på soverommet på dagtid. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi hadde en vugge inne i stuen der han lå med oss. ellers så hadde vi også en vippestol.

smart med vugge. kan jo ikke holde barne hele tiden.

du kan jo legge matvarene under vognen? Handlet aldri så masse når jeg hadde med vognen. da må i så fall mannen være med- hehe

Skrevet

Vi har aldri hatt med vogn når vi har handlet da, så har aldri vært noe problem her:)

Og mine to små har ligget i vogna inne, på sofaen og i senga på soverommet. Alt ettersom.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Merkelig hva slags ting men begynner å fundere på altså:)

Honningmelon..Du skriver at dere aldri har hatt med vogn når dere har handlet. Hvor har dere gjort av babyen da?

Skrevet

det er barnesete på vognene i butikken :)

Skrevet

Bare bruker barnesetet på handlevognene, ja:)

Skrevet

Men kan jeg bruke det på en liten nyfødt en da?

Skrevet

Ja, de aller fleste. Men, det er noen som er litt bratte i ryggen, og de passer ikke så godt til en helt nyfødt. Vi har alltid vært to når vi handler, så da har en av oss bare bært bebisen når setet har vært for bratt.

Men, mange butikker har handlevogner som har seter som ligger nesten helt flatt, og da går det helt fint.

Skrevet

Tuuusen takk :)

Skrevet

Jeg har alltid brukt sånn bærekurv i butikken, og setter den bare oppå vogna, foran styret. Der hvor de har sånn bærekurv som man kan trekke etter seg bruker jeg det. Synes de barnestolene som er på trillevognene ser vonde ut, og møkkete og slitte er de som regel også. Dessuten vekker man jo babyen hvis den sover, hvis den må flyttes over dit.

På dagtid har vi hatt babyen sovende i vognbagen inne på stua. Etter at hun ble ca 6 mnd har hun begynt å hvile i senga si på rommet sitt. Kunne absolutt vært kjekt med en vugge til å ha på stua.

Skrevet

Når jeg handler på obs så går tiden..........så jeg bruker å ha ham i vogna si så tar jeg med ei handlevogn i den andre handa. altså en i hver hand funker greit det ja :)....Skal jeg på en liten butikk å handle lite så tar jeg ham med i armene,slynga,eller bruker de setene på handlevogna.......

Skrevet

Dersom vi kjører til butikken setter vi bilsetet oppi i handlevognen med barnesete (maxi cosi passer oppi de røde handelvognsetene). Dersom jeg går (med vogn) i butikken handler jeg som regel ikke så mye. De fleste har fått sånn kurv som man drar etter seg. Det er praktisk. Hvis ikke setter jeg kurven på fotenden på vogna.

Vi bor i 2.etg, så valgte vogn med løs bag, siden vi ikke kunne ta vognen inn i leiligheten. Vi har brukt vognbagen som seng både dag og natt. Praktisk dersom han sovner på trilletur å bare bære ham inn (og når er på besøk hos folk). Om natten setter vi den bare oppi sprinkelsengen. Har laget krok i taket i stuen, og med tau kan vi henge opp bagen slik at det blir som en vugge.

Skrevet

Når jeg skal handle med barnevogn, legger jeg varene oppi nettet på vogna. Jeg handler aldri mye da. Har også prøvd å dra en handlekurv i tillegg tl vogna,men d anbefaler jegikke!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...