Gå til innhold

Samboerens syn på medisinbruk i svangerskapet....


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har epilepsi og bruker medisin mot det,gikk over til en annen medisin enn den jeg brukte i forbindelse med at vi planla familieforøkelse. Sambo liker ikke at jeg tar den,ikke jeg heller for den saks skyld. Jeg prøver å si at det er etter legens vurdering og at det er større risiko for barnet visst jeg får anfall en å bruke medisin under svangerskapet. Sambo mener at alle reagerer forskjellig på medisinene og at legene sier det samme til alle og skjærer alle over en kam. Sier da at man kan ikke forske på hvilken medisin som passer til hver enkelt (skreddersy medisin). Har en MA bak meg og føler at han mener at det er medisinbrukens skyld at jeg mistet. Må bare tilføye at han er mot all slags medisin,som paracet f.eks.Blir så lei meg hver gang han bringer dette samtaleemnet opp,blir på gråten nesten. Jeg får ikke overbevist ham om at det er bedre for mor og barn å bruke medisiner fremfor ett epileptisk anfall. Sa her en dag (har sagt det flere ganger) kan du ikke bare slutte med medisinen da? og se hvordan det går? prøvde da å si at man skal ikke slutte med medisin på eget iniativ uten saråd med legen. Må legge til at han er veldig sta og overbevist om at han bestandig har rett.

Måtte bare få ut frustrasjonen,han tok opp emnet i sted igjen og jeg kjente bare at tårene kom,er forkjølet så jeg hostet og sa at jeg fikk tårer i øynene pga det,ville ikke vise at jeg ble lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg, skjønner godt at du blir kjempe lei deg. Klart ingen som vil bruke medisiner i svangerskapet hvis man ikke MÅ, men som du sier, enkelte diagnoser gjør vondt verre av å ikke ta de faste medisinene. Vet ikke hvor hyppige anfall du har hatt tidligere, men det er jo mange som har epilepsi som må bruke medisiner i svangerskapet og dette går bra. Men, har han vært med deg til legen og faktisk hørt med egne ører hva de anbefaler da??

Synes det er er skikkelig dårlig gjort av han å nærmest legge skyld på deg for at det gikk galt sist og også på en måte si at det er din feil hvis det skulle skje noen ting . Nei fy....jeg hadde blitt kjempe lei meg.

 

Trøsteklem til deg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ufølsom og relativt dum og uvitende samboer du har! Jeg synes du skal be ham være med deg neste gang du skal til nevrologen/fastlegen/gynekologen og sørge for at han får en skikkelig forklaring på hva som skjer med både deg og fosteret dersom du ikke tar dine medisiner. (GTK etc) Flott at du har planlagt svangerskapet så du har fått bytte til en type epimedisin som går under svangerskap. Jeg har ei god venninne som også har epi - hun har to flotte friske barn tross epimeds hele svangerskapet. Jeg bruker ingen meds - og har også gjennomgått en MA. Utrolig feigt av ham å gi deg "ansvaret" for at det gikk galt. Kanskje så mange som 70 % av alle graviditeter går til grunne - og svært få kvinner bruker epimedisiner tross alt. Så lenge du blir fulgt godt opp, det regner jeg med du blir, bør samboeren din strekkes for sin oppførsel. Jeg blir faktisk helt sjokkert.

 

Har du vært inne på epilepsiforbundets sier og lest om epi og svangerskap? Kanskje samboeren din burde lese litt og bli klokere?

 

Huff. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til deg annet enn at jeg er veldig lei meg på dine vegne. Skaff samboeren din utdannelse - og ikke finn deg i dette hvertfall. Sender en *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...