Gå til innhold

Oppstart av cipralex under svangerskap.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært nede i ganske lang tid nå.Alt er bare et mørke,og graviditeten har ikke gjort det bedre.Snarere tvert i mot!Hvor skal egentlig terskelen for oppstart av cipralex gå,og blir man veldig monotom når man går på det?Skriver leger lett ut a.depressiva??Svært takknemlig for svar!!!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

grusomt å være deprimert... Og da i tillegg være deprimert og gravid er forferdelig... Dersom alt føles mørkt og trist og tungt, så er ikke det heller noe bra for babyen, så da mente i hvert fall min lege at jeg burde gå på cipralex, da jeg var i samme situasjon som deg... Har du godt forhold til legen din, kjenner han/hun deg godt sånn at hun/han vet hva du trenger? Hvis ikke er det kanskje lurt å få henvisning til en psykiater eller psykolog i tillegg, for det er lurt å kombinere medikamentell behandling med samtaleterapi eller gode støttesamtaler... Det å være gravid er så vanskelig når man er deprimert!!!!! Huffameg, føler med deg!!!! Husk at mange leger kun slår opp i felleskatalogen og sjekker ang graviditet og amming, og der har legemiddelprodusentene tatt alle mulige forhåndsregler fordi de er redde for at folk skal anlegge sak... Be legne din sjekke grundigere enn felleskatalogen hvis han/hun er skeptisk til behandling med antidepressiva for gravide...

Jeg brukte 10 mg cipramil fra sv.skapsuke 20 og bruker de fortsatt og fullammer mitt barn som er 6 mndr... Dette går kjempefint, og jeg har masse morsfølelse og er ikke "flat" i følelseslivet mitt...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...