Gå til innhold

Lue-debatten er varm på 0-1 år....hva mener dere som har litt større barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere luer hele sommeren? Deres barn har jo gjerne mye mer hår enn våre babyer som er under året...Hadde vært ok og fått deres syn på dette...hehe...drar jeg debatten langt nå? hihi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at luebruken her i landet er nokså overdrevent. Men jeg er da ikke norsk. :)

Luen skal på i kald vind og når gradstokken viser noen få grader.

Solhatt bør brukes i direkte sol.

Ellers lar jeg ungene sine ører flagre litt i vinden!

Skrevet

Lue når det er kaldt, solhatt/caps om sola steker og hette/sydvest om det regner, ellers får hun slippe det å ha noe på hodet ja...

Skrevet

nå har jeg ikke lest denne debatten, så vet ikke hva det går i.. men jeg kan tenke meg, for herinne går debattene varme titt som tett.. har aldri lue på gutten vår som er 3 år snart. jo, alltså selvsagt om vinteren og kalle høst/vår dager! men ikke nå!! det er jo sommer, og over 15 grader..han har en kule solhatt han bruker, eller en caps hvis det er mye sol. ellers ikke noe:-)

Skrevet

Lue på babyer i 20 grader + er jo helt hull i hodet.

Skrevet

Sliter med å huske så langt tilbake, men min var nyfødt på sommeren, og ja, mener jeg brukte tynn bomullslue. Er det ikke anbefalt til ca 12 mnd, såfremt det ikke er vindstille og varmt? Hele sommeren når han var 1 år brukte han også caps eller solhatt.

Skrevet

Næi, stakkar barn. Er det varmt så trenger de ikke lue. Det er nå uansett ikke luebruken alene som avgjør om de får ørebetennelse. Bruk sunn fornuft! Men solhatt anbefales på veldig varme dager. Det er bedre enn caps for capsn blir for tett og varm.

Skrevet

Når gutten min var baby altså i 0-1 gruppa brukte jeg lue hele året.. Men bare en veldig tynn en i sommermnd.

Nå bruker jeg kun lue når det blåser, er kaldt og slike ting.. Så med andre ord.. stort sett høst/ vinter.. og slikt..

Skrevet

Nei, har sluttet å bruke lue på han på 8 mnd når det er sol og varmt. Da får han på solhatt i stedet.

Skrevet

Nei, jeg bruker det ikke på mine to (2 år og 11 mnd.). Hva skulle grunnen være? Beskytter de selvsagt mot sol, men når det er over 20 grader??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...