Gå til innhold

Vaginal tørrhet..noen som kjenner til dette?

Anbefalte innlegg

Hei der,håper det er noen der ute som har opplevd det samme eller som vet hvordan en kan fikse dette problemet.

- Jeg fikk min sønn for 10 mnd siden og har ei jente på 4 år fra før av.Denne gangen er jeg veldig plaget av vaginal tørrhet og er fullstendig fri for sexlyst.Det er ikke til å oppdrive.

Vaginal tørrhet har jeg hatt veldig lenge nå..og jeg føler meg som ei på 60,noe som det sto var vanlig å være når en ble plaget med det.Huff.

- Jeg er jo bare 27 og synes det er litt vel tidlig.Det er så tørt og det klør til tider.

Kjenner ikke til den gode kåthetsfølelsen som jeg gjorde for en god del år siden nå.Hjelp..dette er ikke noe gøy.

Jeg bruker ikke p-piller og heller ingen medisiner.Jeg trener mye,er instruktør og passer på hva jeg spiser..men det ser ikke ut til å ha noe å si.Leste noe om nedsatt østrogen i kroppen men det er jo i forbindelse med overgangsalderen og jeg er ikke der nå.

Kan noen være så snill og hjelpe meg hvis de kan;)

Takk så mye..

Fortsetter under...

Har ingen personlig erfaring, men har hørt at p-piller kan hjelpe mot dette. Gildemiddel er også en fin ting etter fødsel. Tror neppe du er i overgangsalderen. Hormonene kan være i ulage etter fødselen. Snakk med legen.

Det kan komme av mangel på østrogen. Det er hvertfall det som er årseken til at kvinner i overgangsalderen blir tørre. Du kan jo ha kommet i en ubalanse etter fødsel. Jeg mener det finnes reseptfrie kremer med litt østrogen på apoteket som du kan smøre deg med nedentil. Ellers må du snakke med legen din om det.

Takk for svar,begge to;)

- Det er nok sikkert en ubalanse i hormon produksjonen i kroppen ja..

Rart hvor mange forandringer vi går gjennom.Dette har plaget meg lenge nå og det har faktisk vært så ille at jeg har spekulert på om jeg var asexuell..noe jeg vet jeg ikke er..men pga mangel på sexlyst over enormt langt tid og denne tørrheten nedentil så har det svært frustrerende.Jeg ser ikke for meg å gå til legen..har et godt forhold til legen min men synes likevel det er et pinlig tilfelle å spørre om.Merker det på så mange områder..jeg bryr meg ikke lengre om meg selv like mye som før.Tenker ikke på sex i det hele tatt.-Føler meg så trasig.Utrolig hvor mye den sexuelle identiteten har å si egentlig..

Håper jeg kan få løst dette snarest..

ha en god helg jenter og takk for svarene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...