Gå til innhold

intervalltrening


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha gode tips om hvordan trene intervall som jogger. KAn ikke fordra intervalltrening, men har skjont at det maa til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg driver med det og synes det er kjempemorsomt! Startet med at jeg skulle øke formen til Birkebeinerrennet etter å ha trent "vanlig" med løping, areobic etc. i årevis.

Startet med 4X4, dvs løp alt jeg kunne i fire minutter (husk å beregne hvor farten ut fra tiden du skal bruke, jeg greier jo ikke løpe helt maksimalt i fire minutter, men presser meg så mye opp mot grensen som jeg kan), deretter veldig rolig jogging, evt. litt gåing i to minutter, så full fart igjen.

Varmer opp ca 15 minutter først (mindre hvis jeg løper på tredemølle),

 

Tror faktisk jeg er blitt sterkere og har fått fart på kondisen av dette, np må jeg faktisk si til meg selv at jeg ikke skal gjøre dette HVER gang jeg løper... Løper 3-5 ganger hver uke, og hvis det blir fem tar jeg noen roligere turer og noen turer i raskt, jevnt tempo også.

 

Ps.Kjøp deg pulsklokke som viser vanlig klokke i tillegg, da kan du følge med på tid og puls underveis (og noen viser kcal -bruk også) - kjempegøy! Lykke til, diskuterer gjerne mer rundt dette temaet med deg, er langt fra utlært sp jeg vil gjerne ha innspill fra andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bruker mye intervall også, men med mindre tid. Jeg løper for fullt 1 min og vanlig i 1 min. Noen ganger gjør jeg det samme på ellipsemaskinen. Andre ganger løper jeg med moderat tempo hele tiden. Lurt å variere treningen. Ha tenkt å øke tiden etterhvert, men synes dete er levelig enn så lenge. Hvis du vil ta deg helt ur, kan jeg anbefale spurt opp en bratt bakke og jogg ned. Dette er utrolig god trening, også for rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...