Gå til innhold

Noen her som har erfaring med sibirkatt eller annen allergivennlig katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er allergiker, men vi har så lyst på husdyr, for vi er begge 2 veldig dyrekjære.. Og etter mye lesing har vi kommet frem till at det hadde vært interissant ¨besøke et testhjem for sibirkatter.. Noen som har erfaringer å dele med oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja min søster hadde nettopp spynx eller hvordan det skrives, har du lest noe om disse?

Skrevet

Har ikke lest om den tisligere nei, men fant den inne på rasekatt.no nå :-) Ikke like pen som sibirkatten da, men den har sin sjarm da :-)

Skrevet

Nei den er noe spesiell ja!! Stakkars uten pels og greier. Men min søster som også har allergi reagerte også på denne, selv uten pels. Det er visst hudcellene til katten som hun reagerte på.. så den måtte hun selge. Men disse kattene er utrolig smarte, den kunne alt og da mener jeg ALT. til og med åpne akvariet og forsyne seg av fiskene hennes haha hun ble galen da ja!

Skrevet

Så morsomt! :-) Synes jeg ser den med halen i været :-) Var sikkert fornøyd da den klarte det da :-)

Synes det er veldig smart med disse test hjemmene rundt om i norge på diverse allergivennlige raser, så får du sjekker hvordan du reagerer før du evt. kjøper.. Vet du hva hun betalte for sphynxen sin?

Skrevet

prisen lå på 18000kr, uff en vanvittig pris! Men hun fikk den billig pga at oppdretter skulle bruke den til paring, så jeg tror hun fikk den for 10000kr. ja fint om du får teste før du kjøper, da vet du for sikker at du kan beholde den. Disse rase kattene er noe for seg selv og krever mye stell og oppmerksomhet, men dersom en liker det så er det jo topp. Selv har jeg bare en gammel gatemix og er glad i den, selv om den ikke er supersmart hehe..selv kunne jeg tenke meg en bengal katt med tiden, de er jo bare lekkre! sibirkattene er også sjønne! =)

Skrevet

Såpass ja, var dyre da ja.. Sibirkatter får du til 8000.. En betydelig forskjell. Testhjem ordningen er genial! :-) Håper bare jeg tåler en av de, så vi kan kjøpe oss katt! :-) Har så lyst til at gutten vår skal få vokse opp med dyr også, for han elsker både katter og hunder.. Tror alle barn har godt av det da! :-) Tusen takk for hjelpen i allefall!! :-)

Skrevet

Dytter denne i håp om flere erfaringer jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...