Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tidlig kan man gi 1 ts velling på kvelden?

har ei datter som for tiden får tilegg men hun er så urolig på kvelden

lurte derfor om hu kan få prøve 1 ts velling hun er 6 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun får og litt pupp av og til ( lite melk=( )

Skrevet

Samme greie her.Lite melk om kvelden, pluss at han sover bedre med MME om natta.Han er 5 mnd nå og vi startet med velling for 2 dager siden.1 ts i 180 ml MME.Har ikke hatt plager.Bare fastere avføring, 1 gang pr dag.Jeg bruker 1 ts maltekstrakt i flaska for fordøyelsen.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville gitt velling så tidlig. Tidligst ved 4 mnd.

Skrevet

Det at hun er urolig trenger nødvendigvis ikke være sult. Så små skal jo kun ha mm eller mme. Kveldene er ofte urolig i den alderen.

Skrevet

Har du snakket med helsesøster om dette?

Skrevet

nei og nå gir jg opp snart

Skrevet

Synes ikke velling eller noe annet enn mm/mme skal være et alternativ for så små barn...

Håper det blir bedre hos deg.

Skrevet

Ikke gi opp:) Det er mye mating og stress ennå.Men det blir bedre, garantert. Hvis hun er sulten, så gi tillegg hvis det blir for mye stress med amming.

Velling blir tungt for fordøyelsen ennå. Det blir hun enda mer urolig av.

Skrevet

Idag snakket jeg med en som tidligere jobbet som ernæringsfysiolog for Semper i Sverige, og jeg diskuterte da velling på min snart 5mnd gamle datter, (har vært og kjøpt velling i sverige). Og det hun sa var at siden hun bare hadde fått mm, så var det dumt å starte med velling før 6mnd, fordi at da ville jeg ikke klare å opprettholde behovet med mm ved siden av, fordi velling og grøt gjør at barna blir mettere og vil etterhvert kreve mer enn bare mm. Og hun sa at de ikke ville anbefale velling før tidligst 4mnd. I sverige så så sier de og tidligst 4mnd, helst 6mnd.

Hun mente forøvrig i mitt tilfelle at det var bedre å starte med grønnsaker på teskje.

I ditt tilfelle så bør du vel uansett ikke starte med verken grøt, velling eller noe annen føde før 4mnd, at du bør heller gi fra begge brystene først og deretter fylle på med mme..

Skrevet

Forresten.. det tar jo litt tid før rutinene kommer på plass, kan jo hende det er andre grunner til uroligheten, kanskje hun er trøtt og finner ikke roen selv? kolikk? reagerer hun på noe du har spist?mange små som spiser seg opp på kvelden før natten da.. mine var og sånn i de første 2mnd minst..

Hold ut=)

Ps: du kan jo prøve akupunktur for å øke melkeproduksjonen din ...

Skrevet

kan det være hun er urolig pga vondt i magen av mme? bruker du malt i mme?

Ikke for å være slem, men min gutt er 4mnd nå, og fremdeles er det amming hver 2.-3.- time om natten. Innimellom 4 timer mellom. Men du bør nok ikke gi velling før 4mnd, hvis ikke hun legger på seg for lite. Da ville jeg snakket med hs. Mate oftere på kvelden kanskje? så hun blir mett og trett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...