wonki Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 har akkurat begynt med smakebiter på grøt og moste bananer. han er helt i hundre og blir så sinna når han ikke får mer, så er tydelig klar for dette, men trenger litt råd og tips ang, visst han får litt mos eller grøt formiddag og ettermiddag/kveld- skal man gi vann i tillegg? skal man amme etter maten? vil jeg miste mye melk og belage meg på å slutte og amme etterhvert? han har den siste tiden skreket veldig v amming noe vi er lei av begge to. han tar puppen superbra på morran, men resten av dagen er et lite mareritt.. noen erfaringer her?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Vi begynte ved 4 mnd så smått.. stor stas;=) Jeg ammet like ofte for det jeg.,. ammingen var hoved måltidet liksom. Jeg ammet Etter maten da.. ca 30 min kanskje og som mellommåltid når han vill ha... Mini er 8 mnd straks og ammes 5-6 ganger hver dag enda... etter maten.. ca 30 min etter slik at han får sugd skikkelig.. Han får vann til alle måltider og elsker det!¨ Tror på at det er en lur vane;) Fikk igjen mensen etter 6,5 mnd ca og lurer på om produksjonen er litt på vei ned nå.. men det er jo naturlig da han spiser mer.. men han vil fortsatt ha,.:=) Jeg tror det justerer seg av seg selv.. ikke tenk så mye på det..:=)
Labbetøs Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Først, vær litt forsiktig med å starte med banan. Spesielt så tidlig. Banan kan lett gi hard magen. Så til spørsmålene dine. Gi gjerne vann til maten for å venne hant til det, men det er ikke noe du MÅ gjøre. Jeg ammer alltif før maten. Da lar jeg henne spise til hun selv ikke vil ha mer, og gir så grøt etterpå. Gjør jeg omvendt vil hun ikke ha serlig mye pupp. Da er hun jo mett av grøten. Snuppa mi spiser altså grøt i tilegg til ammingen, ikke istedet for. Da blir det like mye melk, og ikke noe problem. Start med ett måltid grøt. Ikke gå fra fullamming til 3 måltider i en smell liksom. Start forsiktig og gå gradvis opp dersom det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå