Mamsen til Silje Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jenta mi har ennå ikke prøvd flaske,men må prøve snart for skal i bryllup i juli og da utdrikningslag om 14 dager. Har pumpet meg innimellom så har litt i fryseren. Er det noen som vet ca hvor mye mm ei på 4mnd spiser i et måltid? Bør jeg følge de målene som står på mme?? Må nok ha litt tilvenning vil jeg tro,vil overhode ikke ha smokk...
Labbetøs Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Det kommer ann på hvor tung hun er, og hvor mange måltider hun spiser hvert døgn. Formelen er: Antall kilo ganger med 150 ml delt på antall måltider i døgnet. Dersom hun er 6 kg og spiser 7 ganger i døgnet blir det altså: 6 (kg) x 150 (ml) : 7 (måltider) = ca 130 ml pert måltid. Selvsagt vil det være individuelle forskjeller, men det gir deg en god pekepinn. Prøv med flaske i god tid. Det er ikke alle som tar flaske i det hele tatt. Dersom hun er en av dem kan du gi henne med skje, eller du kan kjøpe små plastsprøyter på apoteket. De bruker jeg. MYE enklere enn søl med skje osv.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Er jo bare å varme litt av den melka du har i fryseren, type 50 ml eller noe sånt og bare prøve. Vil kanskje anbefale at pappa'n prøver først da hun forbinder deg med puppen og kanskje vil nekte. Så får du se om hun tar flaska og så etterhvert prøve deg frem med hvor mye. Synes kanskje å huske at Sjarmøren tok ca 140 ml når vi satte ham bort i den alderen. Ville ha hevet meg rundt å prøvd så fort som mulig siden du kanskje må bruke litt tid på å få det til. Lykke til.
Mamsen til Silje Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2007 Takk for gode råd.Har kjøpt flaske i dag så tenkte prøve i morgen. Om jeg ikke får pumpa nok får vi ha litt mme på lur. Vet dere om de reagerer noe på mme første gang? Har alltid hatt mye melk og sjelden barnevakt så har så lite peiling på det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå