Gå til innhold

Har dere virkelig LUE på babyen i 20 varmegrader???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere selv i shorts og singlet, og med lue på babyen?

Skjønner det med nyfødte, men nå tenker jeg på ca 5-6 mnd og oppover. Jeg hadde henne ute i bare bodyen på plena i dag. Hadde ikke lue på henne nei. Hun lå i skyggen, og ikke så lenge (vi ble VARME). Er jeg helt rar? Lue?

Skrevet

hvor bor du som det er så varmt? Her i Oslo har det vært regn og 12 grader i dag

Skrevet

Jeg bruker ikke lue... Han er 3 mnd gammel..GLOVARMT her i dag også.. Lå og sprada i vogna si i kun bleien... :o)

Bleie OG lue? Hmmm.. Nei.. :P

Skrevet

hehe ja det høres jo rart ut:) Men tenker på ørene jeg da.. så han har hatt lue her. Nå kom plutselig sommern til nord-norge, så jeg må ha noen dager å venne meg på det. Har fortsatt en del klær på:)

Skrevet

Hadde kommet an på hvor han var og hvordan været var ellers... De skal jo beskyttes mot sol og vind også... Har solhatt som også er over ørene. Ville brukt den, jeg...

I vogna ville jeg ikke brukt noe, der får han ikke trekk eller sol på seg. Men ellers ville jeg nok gjort det, tror jeg.

Skrevet

Sjarmøren er 9 mnd og vi bruker solhatt med klaffer som går over ørene. Er litt skeptisk til vinden og så er det greit å få beskyttet hodet og ansiktet litt for sola.

Skrevet

Mhm. Her har det vært kjempevarmt i mage dager. Jeg la en liten bomullshatt (type kyse) på henne da jeg gikk tur i mei tai i dag slik at hun ikke skulle bli solbrent, men ellers er hun rimelig lueløs ja.

Skrevet

Ja her jeg bor er det også stort sett vind. Kjøpte en fin solhatt på Exit. Klaffer for ørene og den var lang bak, slik at nakken fikk skygge:=)

Skrevet

Gutta bruker solhatt når det er varmt. De har ikke mye hår så greit å beskytte seg mot sol/vind.

Skrevet

Mhm. Tynn solhatt er jo en ting, men lue liksom? Nei det er ikke like naturlig for meg nei. Noen bruker jo tykk vinterdyne i vogna enda også. Blodrøde babyer i ullue og dundyne??? Og mamman i shorts og singlet?? Håper det ikke er meg som er rar her.

Skrevet

Høres så deilig ut med sommer.... Her på østlandet har vi bare vært inne i øsende regnvær og 7gr i dag,fysj. Men sommeren kommer hit og nå ifølge værmeldinga,gleder meg. Vil nok bruke en tynn lue eller solhatt på snuppa,iallefall til å beg med. Blir stor overgang fra strømpebukse og jakke til nesten ingenting,hehe.

Skrevet

Lue? Nei. Solhatt? Ja. Må beskytte mot sol når snuppa ikke har hår som tar seg av jobben ;) Hvem var det som hadde hatt på lue?

Skrevet

I dag hadde snuppa på 9 mnd på seg ull-frotte lua, så kaldt synes jeg det var.

Ellers har jeg tynn bomullslue, blir det 25-30 grader nøyer jeg meg med solhatt.

Hadde forresten strømpebukse på Store snuppa (2,5 år) i bhg i dag også.

Skrevet

Det er jo forskjell på "ull-lue" som du skriver, og en tynn bomullslue. Min hs sa iallefall at lue var obligatorisk ute det første året. Ved 20 varmegrader? - Ja, absolutt lue. Ved 25 varmegrader kan det hende jeg kan vurdere de..hehe. Men ville aldri latt babyen være ute uten solhatt på.

Skrevet

Jeg var innom jobben min i dag. Barnehage. Godt å varmt ute. Den ene ansatte som hadde lagt de små til å sove, hadde lagt de i dunposer!! Han ene lille gutten var helt rød i fjeset. Livsfarlig.

Skrevet

Min har lue/solhatt som dekker ørene, og har hatt det i nærmere 30 varmegrader. Ungen er alltid i skygge og jeg beskytter ørene mot trekk.

Gamle råd er gode å følge. Eller så kan man selvsagt droppe det og satse på antibiotika om det går dårlig. Your choice.

Skrevet

ikke lue nei men solhatt ja så absolutt:)

Skrevet

Er jo forskjell på luer og da. vinterluer for vinteren og sommerluer om sommeren.

OG iallefall her på vestlandet kan det være ganske mye vind, selv en varm sommerdag når det er 20 varmegrader ute. Så mini her har kommer nok til å ha lue på så godt det lar seg gjøre.

Mini hater nemlig lue, og blir rasende når vi tar den på...

Skrevet

Enig med HI på mye, men solhatt ville jeg brukt. Men jeg må ærlig innrømme jeg blir "forferdet"når jeg ser små babyer som blir pakket inn i dundyner og strømpebuser og....når det er over 20 grader eller enda mer.......men det er som en litt lenger opp her: livsfarlig om babyen blir for varm. Hvor naturlig er det å kle på babyen massevis av klær når det er god sommer? Og, når vi selv går i singlet og shorts etc...Da snakker vi varmt,altså.

Enig med en annen...tror ikke folk som bruker lue bruker vinterluer, men faktsik sommerluer. Men enkelte sommerluer kan også være varme. Men blir babyen svett ihåret regner jeg jo med at foreldre skifter til solhatt.

Skrevet

NEI....lue bruker vi ikke i 20 grader eller mer...en solhatt med klaffer eller uten klaffer. Bomullsluene mener jeg passer best opptil 17-18 grader, og da snakker vi tynne bomullsluer som luner godt. Finnes tykke bomullsluer og det må være utrolig ubehagelig for barna å ha på seg i over 20 grader.

Skrevet

Bruker veldig tynn sommerlue eller en form for solhatt for å beskytte han mot sola, ja. Det gjør vel alle?

Skrevet

hannah bruker tynt skaut eller solhatt for å unngå trekk inn i ørene..og her i Tønsberg har ikke den sommeren som blir snakket om her kommet iallefall! hun er 5,5 mnd og bruker fortsatt dyne, og strømpebukse og kjole.. men når sommeren kommer skal hun selvfølgelig få lufte stumpen i det fri - men den tid har som sagt ikke kommet hit..;)

Skrevet

Hun bruker ikke lue på varme dager, men har to solhatter med øreklaffer som skal brukes mye.

Skrevet

Tror nok de fleste babyer i alle aldre bruker enten solhatt eller veldig tynne bomullsluer på varme sommerdager. Uavhengig hvor man bor, men når det er varmt. Bor selv i Oslo og her kan det bli skikkelig varmt på sommeren. Strømpebuksen er kun på nå hvis jeg bruker den som bukse eller hvis hun har på kjole. Og strømpebuksen er byttet til en tynnere variant enn den vi bruker om vinteren selvfølgelig. Synes selv det er viktig å "spare" mange av plaggene til når det virkelig blir kaldt her til lands.

Ellers tror jeg de fleste bebiser ville føle det ukomfortable med tykkere bomullsluer på veldig varme sommerdager......de små kan si ifra, gitt. Det kan hvertfall jenta mi... :o) Er det noe hun ikke liker så får vi "passet påskrevet" av henne, gitt..hehe...

Skrevet

bruker tynn bomullslue når det er vind og rundt 15 grader, når det er over 20 og sol bruker jeg solhatt med klaffer, er det vindstille og vi er f.eks på verandaen lar jeg han være i skyggen med solkrem på hodet. - kommer helt an på været, vinden, varmen "skarpehten" i vinden osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...