reseret Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Hei, samboeren min og jeg er under studier og venter barn i februar. Blir helt forvirra av hva man har krav på. Skjønner at jeg får lånet gjort om til stipend i 42 uker etter fødselen. I tillegg har vel begg krav på forsørgerstipend fra Lånekassen. Men hva mer? Engangsstønad, får man det? Eller barnetrygd? Hva med deltidsjobben jeg har hatt gjennom 5 år, har jeg krav på noe derfra? Hvordan regnes det i såfall, når man ikke har faste dager man jobber, men jobber når det passer? takk for svar
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Dersom du har tent meir enn 1/2 G det siste året (grunnbeløpet er vel på rundt 66 000 eller noko, så du må ha tent over 33 000) for å få foreldrepengar frå jobben din, også må du ha vore i jobb i minst 6 av dei 10 siste mnd før fødsel. Du kan lese meir om dette på http://www.nav.no/page?id=328 Om du ikkje har tent opp rett til fødselspengar, får du eingangsstønad (trur du kan velje å få eingangsstønad uansett viss du ikkje har tent så mykje over grensa, og heller vil ha alt utbetalt med ein gong i staden for eit lite beløp kvar mnd). Eingangsstønaden kan du søke på etter veke 26. Du får sjølvsagt barnetrygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå