Gå til innhold

Dette med trekk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe min mor er hysterisk for er det trekk! Og det diskuteres mye om babyer skal bruke lue hele sommeren. De fleste svarer ja, nettopp pga trekk.

Men samtidig er det mange som sover med åpent soveromsvindu, vi gjør også det. Det er da bra med frisk luft! Men vi bruker ikke lue på babyen om natta. Er det ikke trekk det altså?

Jeg blir ikke helt klok på denne trekken og hvorfor det er så farlig på varme sommerdager....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke helt klok på det jeg heller.. håper noen vet:)

Mini HATER å ha på lue.. så vi har kjøpt en sånn sommerlue med tynnt tynnt stoff og skygge og brem i nakken.. den går litt over øra også.. blir mer en sommer hatt;)

Den godtar han..så på sommeren kommer vi til å bruke den ute pga SOLa ikke trekken.. han sover med åpent vindu UTEN lue..

har sikkert noe med øra å gjøre?

Skrevet

Man skal vel i "teorien" ha lue på babyen om vinduet står åpent og babyen får trekk på seg om natta.

Men ikke alle babyer trenger det, mens andre får ørebetendelse bare man tenker på å lukke opp vinduet. Så er vel mye opptil hva din baby trenger;)

Skrevet

har aldri tenkt noe særlig over dette med trekk.. har selfølgelig ikke plasert han under et åpent vindu, men har hatt vinduet åpent inne på rommet hans!

Han var syk for første gang da han var 6mnd, og er igrunn lite syk!

igjennom hele sommeren (fra 1,5mnd til 3,5mnd) brukte han ikke lue.. passa heller på at han var i skyggen!

prøv deg litt frem.. noen barn får ørebetennelse om de blir blåst på, andre får det aldri!

Skrevet

bebiser skal ikke sove i trekk! de skal heller ikke sove under vinduet, der kan det bli trekk. det at soveroms vinduet står åpent gjør ikke at det blir trekk, men hvis døra står åpen og man lufter flere plasser i huset kan det bli gjennomtrekk- DET er ikke bra! luft på soverommet skader ingen, da sover de fleste bare bedre. lue er en annen sak... har på lue helt til det er full sommer ute, har en greie om at de må ha det tett rundt øra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...