Gå til innhold

Hvor høy feber før man gir febernedsettende etter reaksjon på vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med en lien en som har fått feber som reaksjon på vaksinen han fikk på 3 måneders kontrollen. Er litt usikker på hvor lenge jeg bør/kan/skal vente før han får febernedsettende. Målte han nå og han har 39´c feber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de sier 39 så du kan nok gi med en gang.. jenta mi fikk 38,5 men jeg gidde forde.. bedre at feberen gir seg synes jeg når hun tydelig ikke har det bra!

Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg, men da jenta mi reagerte på 5 mnd sprøyten gav jeg henne ingenting.

Hun har også vært forkjølet med feber uten å få noe.

Jeg har litt tro på at kroppen skal ordne opp i det selv jeg, feber er jo kroppens måte å jobbe mot "sykdommen" på.

Jeg har gått ut i fra allmenntilstanden hennes. Hun har vært i fin form til tross for feberen og da har jeg ikke sett noe vits i å gi henne nor for det heller.

Men har sørget for å gi henne masse væske, så mye pupp og kos som hun vil ha.

Er vel litt forskjellig fra barn til barn, hvor mye feber dem tåler, du må nok se det an på hvordan din lille har det.

Stol på deg selv, du vet best for ditt gull.

God bedring og lykke til.

Klem

Skrevet

Hei! Jeg har akkurat begynt med det jeg også, og tiner det i vannbad.. Jeg tror ikke det tok mer en 5- 10 minutter, og når det ikke var klumper lenger, tok jeg det i mikroen for å få det varmt:)

Skrevet

beklager, er litt nybegynner, og klarte å svare på feil innlegg..:(

Skrevet

Har jo også lyst at kroppen skal få rydde opp selv, men blir jo usikker når jegplutselig sitter her med en liten slapp gutt på armen. Takk for svar!

Skrevet

Det er sikkert noen som reagerer paa dette innlegget naa, men jeg fikk beskjed av legen til min gutt at naar babyer/smaa barn faar feber er det bare aa gi febernedsettende til de med en gang.. Det er nemlig farlig hvis de faar for hoy feber da dette kan gi feber kramper som igjen kan lede til hjerneskader og at de svelger tungen. Det er ikke bra for hjernen aa bli overopphetet og derfor mente hun det var best aa gi de med engang de faar feber.

Min lille gutt fikk veldig hoey feber etter den foerste vaksinen og da ventet jeg lenge med aa gi han febernedsettende og det mente legen at det var slettes ikke bra og neste gang han fikk den andre vaksinen saa ga legen beskjed til meg at jeg skulle bare gi han febernedsettende med en gang jeg kom hjem for aa forhindre at han fikk feber i det hele tatt noe som jeg gjorde..

Jeg gir altsaa febernedsettende til min lille gutt paa 4mnd med engang han faar feber for jeg er redd for at han skal faa feberkramper. En venninne sin soenn fikk det og det var veldig skummelt, fikk veldig lav puls, oynene rullet i hodet paa han og man fikk bare ikke kontakt med han.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor du skal vente??? Er det ikke bedre at barnet ditt slipper ubehaget med bivirkninger etter vaksinen? Når vår datter fikk 3 mnd vaksinen, gav jeg paracet stikkpille før jeg reiste fra helsestasjonen - FØR eventuelle bivirkninger. Dette var et tips vi fikk fra helsesøster også. En annen ting er at selve stikk-stedet kan være smertefullt. Ikke vent - bare gi, mener nå jeg...

Skrevet

Helt enig med goldie28.. Jeg gjor det samme som henne.. Hvorfor vente ja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...