Gå til innhold

SA, noen flere som hadde vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. gjekk selvfølgelig ikkje bra. Fekk tabletter som eg måtte ta..Men skal det virkelig gjøre så vondt??? Det er helt grusomt. Har lagt i senga siden klokka 12. Blør litt, men smertene er grusomme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo som en minifødsel, så jeg vil anta at det er helt naturlig at det gjør vondt!

Snakket faktisk med ei som gjennomgikk en SA eller en MA i høst, og hun hadde veldig vondt sa hun!

Hold ut =)

Skrevet

ja d e desverre veldig vondt. smertene kan minne om rier. sammentrekninger som skal føre embryoet ut.

Syns fryktelig synd i deg, vet veldig godt kossn du har d no.opplevde d samme i mars,var da i uke 14.

Ta godt varepå hverandre i tiden freomver og husk at dere kan oppleve sorg på forskjellig måte til ulike tidspunkt så d e viktig å være tålmodige og oppmerksom overfor hver andre.

Ikkje tro at alle andre opplever ting mye verre enn d du har gjort no, d gjorde eg og fikk dårlig samvittighet når eg va trist.

men d du har opplevd e kjempe trist så d e lov å være lei seg!!

tenker på deg!!!

klem

Skrevet

Huffameg, har fryktelig vondt av deg. Jeg hadde en SA i april og smertene var forferdelige. Og det at jeg var så utrolig lei meg hjalp nok ikke på noe særlig. For meg varte det i halvannet døgn, og så var det over. Håper du har noen rundt deg som kan gi deg omsorg og trøst, og at det verste snart er overstått. Trøsteklem fra meg..

Skrevet

Jeg mistet i helgen... Og JA det gjorde veldig vondt. Satt i sofaen i 3-4 dager og gjorde ingenting jeg...

Skrevet

Nei, bare som svake menssmerter, men sjokkerende kraftig blødning i noen timer. Naturen ordnet opp på egen hånd!

Skrevet

Glemte å tilføye at jeg var i tiende uke da, og underveis i løpet av timene med blødninger fosset det ut, inkl. klumpene som jeg antok måtte være selve spiren med tilbehør...

En mannlig legevaktlege mente det kunne ha vært menstruasjonsblødning... Men herregud, hvor tåpelig går det an å være, at lege forklarer det som mens, til en kvinne som har kjent sin egen menstruasjon gjennom to-tre tiår og nettopp har abortert i tiende uke. (hadde ikke tatt grav.test før aborten, men likevel...).

Skrevet

hei og takk for svar. Måtte lese svarene i dag pga smertene tok helt av i går. Er bedre i dag, men føler meg tom innvendig og vet egentlig ikkje hva eg skal si lenger.. det er ihvertfall dei verste smertene eg noen gang har hatt. Aldri tatt så mykje sterke smertestillende og dei virka ikkje. det var 9 lange og tøffe timer før eg sovna av rusen,... Eg håper ingen flere må oppleve det der. Og deesuten.. kan ikkje skjønne at dei ikkje ordner det på sykehuset. Er vondt nok å få vite at du ikkje klare å beholde spiren om du ikkje skal ha dei andre smertene i tillegg.

Men en liten ting.. Det har ikkje komt ut noe og blør egentlig lite i forhold til det som legen sa... Er det normalt??

Skrevet

Hei..jeg mista i mars og det gjorde fryktelig vondt,våkna klokka 6om morgenen av de smertene i magen,gikk på do og blødde masse:( d var skikkelig trist altså!!Men for meg gikk d fort over, et par dager bare, hadde liksom ikke fått så stort forhold til spira for mista i uke 4 og hadde bare visst at jeg var gravid i 5-6 dager.

Men det som er bra da, er at det trenger ikke å ta lang tid til neste gang!!! =) Jeg hadde bare mensen en gang i mellom og gravid igjen!!

Håper virkelig det går bra med deg!! Føler virkelig med deg!!! Nå vet du hvertfall at du kan bli gravid, og er jo helt normalt å miste en gang..

Skrevet

hei.. har en sønn fra før.. Men tok oss 4 år å bli gravid da..No tok vi en pergo kur og eg ble gravid.. men flaksen varte ikkje lenge..8+2 var eg i går.. Da var ikkje håpet der mer..

Helt ærlig, eg trur eg har fått angst etter det smerte helvete i går.. Vet ikkje om eg tør å bli gravid igjen... Kanskje det er normale tanker etter en SA?

Skrevet

Huff så trist å høre!! går det bra med deg eller??

Ja det er da ikke så rart!frister jo liksom ikke å sette i gang med det første da. hvis jeg mister en gang til nå, så tror ikke jeg at jeg orker å prøve på en god stund, er jo ganske frustrerende!!

Skrevet

Det må vel gå.. men trur ikkje det blir noe før ei god stund etter bryllupet.. Trur eg legger sjela mi i planlegginga der og forlater dere ei lita stund for å få andre tanker..

Men eg ønsker deg og dere alle andre lykke til.. Og håper alt går bra og dere får mange rampunger som holder dere i aktivitet.. hehe...

Så snakkes vi sikkert en gang senere...

Skrevet

Det var fryktelig vondt for meg, jeg har aldri hatt slike smerter før.

men heldigvis kan du ta ibux, og det hjalp meg veldig godt!

Syns det er fryktelig trist at du mister, håper du har en skulder å gråte på nå..

Ønsker deg alt godt!

Skrevet

Forresten:

Jeg opplevde flere ting jeg ser du beskriver her:

- Det tok flere dager fra smertene begynte og jeg så at fosteret var dødt på ultralyd til det kom ut. Det var fryktelig å gå og vente, jeg ville egentlig bare innlegges på sykehus, orket ikke å skulle ta vare på meg selv

-I tillegg får man gjerne litt syke tanker om at man aldri vil bli gravid igjen, at man blir sint på kroppen sin og seg selv, og bare litt syk inni seg, om du skjønner.

Å miste er et kraftig sjokk, som forsterkes av de fysiske smertene, og det er nok ingen smertestillende som kan ta vekk all smerten. Det går heldigvis over til slutt, men det er en mager trøst når man står oppi det hele..

Trøsteklem fra meg (som mistet 24.februar, i uke 7/8).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...