msola Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Vår gutt hadde gul avføring flere ganger hver dag. Da han ble 11 uker stoppet det opp over natta, og han ble plaget med luft i magen (særlig på kveldene, hvor han ble urolig med mase skriking og måtte bæres i timevis). Etter 5- 6 dager hadde han en skikkelig urolig dag, og dagen etter var han plutselig tilbake til sitt gamle jeg, smilende og fornøyd som bare det. Den dagen kom endelig avføing - masse - han fylte en hel bleie til randen. Nå har han ikke hatt avføring på 3 dager igjen, og vi frykter at det samme skal gjenta seg... Stakkar liten. Noen andre som har hatt samme opplevelse, og kan komme med råd og tips?? Vi "kjører på" med mer tran nå, og stimulerer forsiktig i endetarmsåpningen med en temp.måler etter noen måltid etter råd fra helsesøster. Han fiser som bare det og kjennes ikke hard ut på magen.
Mamma i februar=) Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 jenta mi er snart 4 mnd, og hun bæsjer kun hver 4-5 dag. men ser ikke ut til at ho blir plaga med det nå. da hun var mindre skrek hun mye pga. magesmerter, det ga seg som regel da hun hadde fått bæsja. men gå på apoteket og kjøp minifom. funka som bare det på magesmertene hennes!=)
Frøya&Odin Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har! Sist gikk det 16 dager mellom og nå har han ikke hatt avføring siden 16 mai! Så dette kan vi kalle sjelden avføring. Han er 5 mnd og har vært slik de siste 3 mnd. Vi har fått beskjed om å bruke maltekstrakt før og etter 4 mnd og nå sviske saft. Har aldri hatt hell med å stimulere endetarmsåpningen. Men på 6 mnd kontrollen skal jeg snakke med legen om dette vedvarer pga av at han går mer over til fast føde. Men HS sier "ingen grunn til bekymring" så da er det bare å vente....
almyrida24 Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Så lenge man ammer så er det ikke uvanlig at det går lang tid mellom hver bæsjebleie.. Men vi begynte tidlig med mme, og da skal de HELST ha avf. hver dag.. Men her gikk det faktisk 3 dager mellom hver gang, og det funka fint fordet.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå