Gå til innhold

av og til bare klikker det for meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle som "fordømmer" var jo veldig anonyme da! Tror det er normalt å bli litt temperamentsfull som nybakt mor, jeg blir det i høy grad selv, og det var godt å lese her at andre også har det slik.

Selvfølgelig får man dårlig samvittighet etterpå, men gutten min har hvertfall mange "lidelsesfeller" i sine jevnaldrene - de har jo gale mammaer hele bunten! hehe!

Men viktig å vite hvor grensen går - det "verste" jeg har gjort er å legge ham fra meg gråtende på gulvteppet for å ta meg noen minutters pause, eller si NEI med en litt for kvass stemme - ble nesten redd selv!

men ville aldri funnet på å gjøre noen direkte mot ham - frustrasjonen blir utløst av andre ting, som f.eks "lite samarbeidsvillig" støvsuger som jeg deiser i veggen, hissig rydding, slåing i kjøkkenbenken etc - det går hvertfall bare ut over mine egne knoker!....

det er altså andre ting enn barnet som utløser dette, men tror man er litt ekstra hissig som nybakt mor - litt pms aktig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha.. har det akkurat slik jeg og! takk gud for at jeg er begynt i jobb igjen:-) pappaen er hjemme flere måneder nå!

Skrevet

ja, det er godt å høre at det er flere der ute,hihi :) man er vell verken barn eller ustabile bare fordi vi har litt temperament.. det er søren meg ikke enkelt å få barn og hele livet blir snudd opp ned..!!! sinne kommer som regel fordi man er frustrert/redd osv..ikke fordi man er direkte sinna på barnet! jeg hadde en periode hvor jeg varmye frustrert og sinna på grunn av al lillejenta ville ikke spise og gikk ned i vekt..grunnen til at jeg ble sinna var jo forsdi jeg var redd for jenta mi, og ville så gjerne at hun skulle spise og ble helt fortvila.. i tillegg må man huske at vi ahr utrolig mye hormoner i kroppen, og det er ikke enkelt..

Skrevet

Jeg synes at man skal behandle barn/babyer med samme respekt som man behandler voksne jeg. Barn lærer av hvordan de selv blir behandlet og de de ser. Kan jo bli intressant å se hvordan barna reagerer når de selv er frustrerte i fremtiden.. Say no more!

Skrevet

skulle vært fint med et sånt sinna-mamma-forum, ja... Hvor ingen av de prktige mammaene har lov til å være med!! :o))

Min stakkars nr 2 fikk verbal juling da han var helt fersk, han... Våknet hver time hele natta, jo!!!! Puta fikk grisejuling, og mannen min fikk juling av puta, OG MAKAN TIL SPRÅK!!! Hjælpe seg.... Jeg stod å hoppa av sinne midt på natta. Var så trøtt!!!! Og livredd for at vrælinga hans skulle vekke storesøster som har en tedens til å insistere (i flere timer) at det er dag hvis hun skulle våkne midt på natta..

Kjenner på kroppen at hormonene er helt ville... Håper det roer seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...