Gå til innhold

Jeg ønsker meg tvillinger jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få hormonkur selv om man ikke har problem med å bli gravid? Vet det er veeldig mange som har fått tvillinger på det settet. Nei ikke misforstå, blir glad for en også + at jeg har jo to fra før og. Men finnes det noen tvillingoppskrift?

Ønsker bare svar fra dere som evnt. har noe informasjon om dette:) Jeg er ikke gal, bare litt rar. Er en drøm jeg har å få tvillinger. Ligger ikke noe mer bak, lov å prøve hva? :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du får hormonkur fordi du ønsker deg tvillinger. Dette var virkelig dagens!!

Men har du rævva full av cash så fikser det seg sikkert. Drit ut litt penger, så kommer nok tvillingene. Klarer du ikke det, får du nok bare satse på at du har en viss en med deg.

Skrevet

Har hørt rykter om at rett etter p-pillestopp (første eggeløsning) så er det større sjanse for at to egg løsner...men vet ikke om det bare er tull da ;)

Skrevet

jeg er tvilling-mamma.....det ser nok søtt ut som gjest, tilfeldig forbipasserende m.v.....men det er MYE jobb. For enkelt å si at det er "bare" dobbelt opp med alt...

Men jeg har verdens skjønneste tvillinger...men gud vi er slitne. Tvillingene våre er 7 mnd.

Skrevet

Det er forresten ikke helt uvanlig å drømme om tvillinger :) Men husk at hormonkur er noe ekte herk, og tror derfor at leger vil stille seg litt tvilende til å bruke det når det strengt tatt ikke er nødvendig....

Skrevet

Tror nok neppe du får noen hormonkur for det, nei.

Jeg ønsket meg tvillinger før, men etter at bestevenninna mi fikk tvillinger, er jeg glad jeg bare har fått en av gangen:) Fy, så slitne de har vært... så det frister ikke meg for å si det sånn.

Men, jeg ser jo nå da, som de er over 2 år, at de har utrolig glede av hverandre, og har alltid en lekekamerat. Men, all ære til venninna mi so har to suuuuuperaktive jenter:)

Skrevet

Du...jeg har tvillinger, og elsker dem av hele mitt hjerte. men svangerskapet var drittøft. jeg var utkjørt, og ALLE fortalte meg hvor stor risiko det var for at noe gikk galt, og kom med alle historiene de visste om som hadde endt med at en av tvillingene døde.

Ble sykemeldt fra uke 16, ble lagt inn første gang i uke 32. Ut igjen siden de trodde det ville gå bra. Men med beskjed om å ligge mest mulig, minst mulig husarbeid, og null sex. Fra jeg var 26-27 uker på vei orket jeg nesten ingenting. Bare å gå ut i postkassa var et ork, jeg sov hele tiden og hadde kjempelite tålmodighet.

De siste ukene presset gutta så kraftig ned at jeg kunne ikke sitte for lenge av gangen. Satt jeg mer enn en time, klarte jeg nesten ikke bevege meg. Så jeg måtte ligge hele tiden nesten.

Var inn og ut på sykehuset hver helg frem til uke 37 hvor jeg ble lagt inn pga for høye leververdier (svangerskapskløe), den natten jeg dro inn hadde jeg så vondt at jeg bare grein. Gutta kom tre dager etter. Hadde de ikke kommet frivillig, var jeg satt opp til å bli satt i gang dagen etter.

Tvillinger er fantastiske. Men det er enlinger også. Svangerskapet mitt var en utrolig påkjenning for datteren min, som plutselig mistet mammaen sin litt.

Vær forsiktig med hva du ønsker deg. Du kan få det oppfylt

Skrevet

Alle barn er fantastiske.

Mitt tv-svangerskap var flott (bortsett fra at jeg sov meg gjennom de første månedene), jeg var bare i overkant svær på slutten :-) Fødselen gikk kjapt og greit - de kom tre timer etter at jeg ankom sykehuset.

Klart det er slitsomt med tvillinger. Men det kan være like slitsomt med en enling med kolikk. Tvillinger krever bare litt mer planlegging, hverdagen må ha rutiner for at det skal gå rundt.

Mine små er snart 8 måneder og vi koser oss. Selv om jeg ikke fikk den permisjonen jeg hadde trodd. Jeg har ikke kunnet sitte på kafé med latten min som så mange andre småbarnsmødre...

Den ene liker ikke å være i vogn, mens den andre digger å være vogn. Den som ikke liker å være i vogn leker best for seg selv på golvet, mens den som sitter stille og nyter utsikten i vogna er hyper og krever oppmerksomhet på golvet.

Oppskrift for tvillinger? Hm. Sex to ganger kanskje? ;-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...