Gå til innhold

For dere som har barn fra før .. (ang. kjønn og kvalme).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var kjempekvalm (kastet opp hver dag fra uke 7 ca og frem til fødselen:(..) Fikk jente. Bestevenninna mi er gravid med jente og hun har holdt på på samme måten nå også.. og jeg er kvalm igjen allerede, 5 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var super kvalm fra uke 6-18 ca. Nå er jeg litt kvalm nå og da:)

Fikk jente sist.

Jeg tenker litt på dette med kviser. Før hadde jeg det for meg at stort sett alle med kviser fikk gutt. (mine veninner gjorde det) Jeg hadde ingen og fikk som sagt jente. Nå ha jeg masse "nupper". Tror selv det blir gutt.... da jeg også har drømt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI igjen her!

Wow! Jeg er helt imponert over hvor mange det er som har tatt seg tid til å svare meg under denne tråden! Tusen takk alle sammen!

 

Når det gjelder kviser og uren hud som en indikasjon på guttebaby i magen, så tror jeg *kanskje* det kan ha noe for seg. Jeg vet at jenter som produserer mye testosteron lett får uren hud, så kanskje det er slik når man venter en gutt også. Hm..

 

Tusen takk igjen! Dette ble ganske så interessant etterhvert!

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har en jente og en gutt fra før og venter nå en gutt, med jenta var jeg ganske kvalm og uvell, med gutten var jeg ikke kvalm i det hele tatt, mens nå er jeg utrolig kvalm.. Venter gutt som sagt og er kvalmere enn noen gang..

Har ikke uren hud heller..

Så det stemmer nok ikke helt for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske interessant det du sier det Anonym, men kvisete hud! Jeg har aldri vært plaget av det, hverken før min første graviditet, eller under graviditeten, og jeg fikk gutt! Men to uker før mensen kom tilbake første gang etter fødselen så begynte det å poppe fram. sånn har det fortsatt i over et år nå, og jeg er rimelig frustrert! Ser jo ikke ut! Håper bare at denne graviditeten skal gi litt stabilitet til hormonene, og gi en stopper for utbruddene! Hva skal jeg ellers gjøre??

Noen som har opplevd noe lignende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

interessant tråd,er ikke kvalm i det hele tatt,bar evært det 3-4 ganger. På fødselskartet så står det jente,jeg er spådd jente av cec26,og ringtesten tok en venninne på meg og da ble det gutt. Jeg har fått mer kviser,så ifølge noen svar her så blir det da gutt,og også i følge kvalmen,så vi får se hva det blir da. Er 11+3 i dag.

Ringtesten ble tatt før jeg ble gravid,viste 2 barn gutt først og så jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for enda flere svar! Teorien om uren hud og guttebabyer er unektelig noe å tenke på, ja! Jeg tror nesten jeg skal gjøre litt research på nettet.

Og du som fremdeles har dårlig hud etter å ha fått en liten gutt; du burde finne frem til en krem eller at ansiktsvann som inneholder en høy konsentrasjon av BHA (Salisylsyre) eller Benzoyl Peroksid! Det fjerner ikke årsaken til kvisene, men rengjør veldig effektivt nede i porene. Spør på en hudpleiesalong.

Takk igjen for gode svar, jenter!

 

Klem fra en glad HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen barn fra før av, men vil svare uansett :) Jeg har vært ganske mye kvalm gjennom dette svangerskapet, og venter gutt. Sist jeg kasta opp var i uke 21, er i 23 nå. Ingen regel uten unntak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI! tusen takk for tips ang kvisete hud!

Jeg er selv hudpleiekonsulent, og har virkelig prøvd alt for å fjerne oppkomsten av kviser. Renser og styrer morgen og kveld, men ingenting hjelper.. problemet kommer virkelig innenfra, og jeg har snakket med ei som driver med akkupunktur, og hun mener at jeg har ikke har balanse i hormonene mine.. Nå har jeg jo blitt gravid igjen, og vet ikke om det er så lurt å drive med akkupunktur nå, for å rette opp i hormonproblemer, må snakke mer med henne om dette! Men, jeg håper at graviditeten i seg selv kanskje kan være en medisin?? Krysser fingrene for at det løser seg! Er ikke spesielt kult å være hudpleiekonsulent, også se ut som det bomba kvisetrynet selv!! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar MammaKine! Jeg mente ikke å ekskudere noen- bare å merke innlegget tydelig, så kjempefint at du også svarte meg! Tusen takk for svaret ditt!

 

Tudeluu,

bra at du ikke tok deg nær av mine råd ang. uren hud selv om du tydeligvis har særdeles god peiling på dette selv! -Vet godt hvor kjipt det er å selge hunpleieprodukter med merkelige utbrudd i ansiktet! Jeg lager faktisk mine egne spesialtilpassede produkter selv, og får apoteket til å fremstille salisylsyre i pulverform til meg. På denne måten kan jeg regulere PH-verdi og konsentrasjon for å få det akkurat som jeg vil. Morsomt at det er flere med samme interesser her inne! Og nicket ditt gjør meg så glad at jeg må si det høyt.

Tudeluu!

 

Klem,

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var helt fin me jentene men me gutten så var jeg drit dårlige å spydde som bare d å denne gangen er jeg også super dårlig så jeg er spennt på kjønnet :) lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres jo veldig interessant ut, HI, å lage dine egne spesialtilpassede produkter!! Hva er grunnen til at du begynte med dette? Dette må jeg få høre mere om! Skriv meg gjerne en PM, hvis du vil!! =)

Er iallefall ganske så desperat på å få tukt på problemet som ikke ser ut til å bli bedre med det første! :(

klem tilbake

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...