Gå til innhold

For dere som har barn fra før .. (ang. kjønn og kvalme).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..stemte det kjerringrådet om at de som er kvalme under svangerskapet ofte får jenter, og de som ikke er kvalme får gutter? Jeg har nemlig ikke vært kvalm i det hele tatt, så jeg lurer litt. Jeg vet at det finnes unntak til alt, men sånn grovt sett, altså.

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anonym.

Jeg var helt fin i første svangerskap, da fikk jeg en gutt. Nå derimot er jeg sååå kvalm. Blir spennende å se hvilket kjønn det blir nå:-) Syntes det ofte stemmer at det er jente når man har vært kvalm. I hvertfall gjør det det i min omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står det altså - er nok ikke helt 100% sikkert, men man sier så; mye kvalme gir jente, lite kvalme gir gutt..og mye spark=gutt, mens rolig baby=jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemor har 4 jenter og 1 gutt, hun har fortalt meg at hun var sååå fin under graviditeten med den ene gutten, mens hun var kvalm og dårlig med alle jentene.¨

Har også hørt at det er en generell regel at man er kvalmere med jenter, og dette er visstnok fordi man produserer mer østrogen når man bærer på en jente. De første ukene er det jo bare en primitiv morkake som blir erstattet med den skikkelige rundt uke 12, og fram til den som skal følge barnet hele veien kommer så produserer moren alle hormonene, mens morkaka tar over rundt uke 12. =) Det er derfor at man ofte slutter å være så kvalm rundt denne tiden!

 

Jeg har en gutt fra før, og var veldig uvel og uggen med han, måtte spise annenhver time for å holde oppe blodsukkeret, og holdt på den måten kvalmen i sjakk. Men hadde ikke spesielt med matlyst, så det var ganske frustrerende å presse i seg mat så ofte!!

Er gravid igjen nå, og håper egentlig at det ikke er sant at man blir kvalmere med jenter, for håper på en jente denne gangen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, stemmer ikkje på meg

va helt fin og hadde en turbo baby, fikk jente!!!!!!!

 

e ganske kvalm i perioder no, så kanskje d e gutten som kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kvalm i det hele tatt sist gang, fikk en gutt. Nå er jeg super kvalm, men vet jo ikke hva det blir enda...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen, tusen takk for kjempefine og grundige svar! Utifra den informasjonen dere kommer med her trekker jeg den foreløpige konklusjonen at det OFTE er slik at en jentebaby lager mer kvalm (he he) enn en guttebaby.

Takk igjen for svar! Jeg synes dere er så utrolig greie og positive her inne! (Med enkelte unntak- og det er grunnen til at jeg ikke turte å skrive under denne litt usaklige forespørselen med nick.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er vel ikke usaklig vel!! selvsagt er det spekulasjoner, men her er det lov å spørre om alt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sykt kvalm i min forrige graviditet, konstant kvalm 24/7 i ukesvis og det ble en gutt!! Er likedan denne gang så det blir spennende å se hvilke kjønn vi får:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også en av de som var kvalm, men som fikk gutt.. kvalm denne gangen også, men ikke så verst ennå. Sist kom kvalmen rundt uke 7-8 og ble verre etterhvert før den avtok en eller annen gang, men den varte en stund.. denne gang kom den litt før, men jeg er jo bare 9 uker ennå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Interessant, Aug.-mamma og E-25! Jeg tør nesten ikke skrive det engang, men jeg har egentlig mest lyst på en jente. Etter å ha mistet tidligere så vil jeg selvsagt bli storfornøyd uansett kjønn bare babyen er sunn og frisk, og det mener jeg virkelig. Likevel kjenner jeg innerst inne at jeg aller helst vil ha en jente, så det dere forteller er unektelig litt oppløftende.

Så spenner jeg på meg rustningen, og venter på alle innleggene om hvor dårlig en person jeg er fordi jeg har preferanser. Joggu bra jeg er anonym! :-)

Tusen takk for svar igjen, alle sammen! Noen flere?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har vært med 3 jenter og vært i super form gjennom alle svangerskapene, men jeg har hatt alt hun ikke hadde, så hun er bombesikker på at jeg får en gutt. ringtesten sier også at jeg skal få gutt, og følelsen på at det er en liten prins inne i meg er også der.. såååå.. blir spennende å se om det er riktig ;)

Men blir jo selvfølgelig glad hvis det viser seg å være jente! uansett kjønn for min del;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm forrige gang, fikk jente.

 

Nå har jeg heller ikke vært kvalm, men vi vet ikke kjønn, så det kan jo bli spennende å se :)

 

Tror uansett det er forskjellig fra person til person.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lill og Cipra!

Tusen takk for flere svar!

Moren min fikk også tre jenter, og var syk som en hund gjennom alle tre graviditetene. Men nå vet jo ikke jeg om hun ville vært uten kvalme hvis hun hadde vært gravid med en gutt i magen, og det er litt derfor jeg skrev dette innlegget. Jeg har også tatt denne berømte ringtesten, od den viste jente, men jeg tror til en viss grad at testen kan manipuleres litt av det en ønsker selv- eller at det er helt tilfeldig. Vel, vel. Moro er det lell! :-)

God helg alle sammen!!

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo og sjekke ut kinesisk fødselskart her inne=)

d stemte på meg når eg fikk jenten min!

Ligger under kjerringråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy H!

Jeg har allerede sjekka det ut! He he. Det viste også jente, og stemte merkelig nok også på de tre barna søstrene mine har. Jeg skriver 'merkelig nok', for jeg har egentlig ingen tro pv at dette kan stemme. Jeg tenker at det er tilfeldighetene som rår, men man kan nesten begynne å lure litt..

Nick'et ditt fikk meg til å tenke på en kompis fra et annet land som pleide å si at han var "happy i hodet" når han var glad. Han snakket ikke så bra norsk, men vi forstod alle godt hva han mente. He he.

Takk for svar, forresten!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har vært skikkelig dårlig gjennom begge svangerskapene. Hun fødte en gutt og har en ny gutt på vei:) Tror ikke det har noe å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thænks, Kokosyklus! Jeg begynner nesten å tro at det kanskje er 50/50 uansett kvalme, jeg. Dette blir bare mer og mer spennende! Takk for at du gadd å svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen plager i det hele tatt første svangerskapet og da fikk jeg jente - nå har jeg omtrent alt som er av plager inkludert kvalme - men vet ikke hva det er ennå. Så det stemmer ikke nødvendigvis at man er dårligere med jenter. Har en venninne som var dårligere med sønnen enn datteren og. Er nok en gammel myte det der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, abj08 og Marthe!

Jeg begynner også å tror at det kanskje bare er en myte. Folk er så nyskjerrige på hvilket kjønn de vil få at slutninger trekkes litt vel fort, kanskje.

Og Marthe- jeg har lenge lurt på hvilket kjønn du er! He he. Du er søt, du.

Nå skal jeg ta ringtesten. Igjen! Mye å finne på? -Egentlig ikke. :-)

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, hva er det???

Har 2 jenter og var ikke kvalm en eneste dag..

Venter nå nummer 3 - ikke kvalm nå heller. Men om det kommer en gutt eller jente, gjenstår å se.

Verserer nok mange myter om kjønn - artig å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke alltid. Undersøkelser har vist at ekstrem kvalme er vanligst blant dem som venter flerlinger og jenter, men sist gang var jeg relativt kvalm, men fungerte rimelig greit - og fikk jente. Denne gangen har jeg vært ekstremt kvalm - leeenge, og venter gutt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - ser noen her nevnte moren sin... ;-)

 

Moren min har fire jenter og kjente ikke en plage i noen av svangerskapene ifølge henne selv. Hun er overbevist om at jeg har vært så kvalm pga jobb og stress, for hun var hjemmeværende og unner alle gravide å være det... Men sånn funker det jo ikke alltid i våre dager...

 

Kjenner også ei som var ekstremt kvalm hele svangerskapet - og fikk gutt. Så ikke kvalm i det hele tatt - og fikk jente...

 

Har også hørt at en indikasjon på om du blir kvalm eller ikke i svangerskapet kan være om du har lett for å bli sjøsyk eller ikke... Leste her på bim at de som lider av ekstrem kvalme kanskje er allergiske mot hcg-hormonet, har overproduksjon i skjoldbruskkjertelen e.l. ...Så da kan det jo hende det har mer med moren å gjøre enn med kjønnet i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...