Gå til innhold

Første natt borte fra gogutten vår - gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gemalen har holdt en laaaang tale til meg om hvor viktig det er nå og fremover og bruke litt tid sammen. Være kjærester. Sier at han savner meg. Han har bestilt hotellopphold med spa på et nydelig hotell 3 timers bilreise hjemmefra med overnatting fra lørdag til søndag og ordnet farmor som overnattingsbarnevakt.

Kjenner at jeg får litt panikk med tanke på å være borte fra godgutten et helt døgn, har jo aldri vært det før. Er ganske trygg på at farmor håndterer dette veldig bra for hun og gutten vår har super kjemi men synes at jeg burde brukt tiden sammen med godgutten da vi er på jobb hele uken og han er i barnehagen.

Han er 15 mnd...

Dette var altså et lite hjertesukk for dem som har giddet å lese ;O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra å kos dere!

Som du sier selv så kommer gutten deres til å kose seg masse med farmor.

Har selv ei jente på 20mnd som jeg har vært borte maaange netter fra siden hun var baby. Men nå bor ikke jeg og pappaen sammen da, så har ikke så veldig mye valg.

Du skriver at du aldri har vært borte fra gutten din, så jeg syns jammen meg du fortjener en natt borte med mannen din, hvor du kan sove så lenge du vil å bare pleie kjærligheten. Er fort gjort at den blir glemt oppi en stressende hverdag.

Skrevet

Sier som Charlie21: dra og kos dere!

er også alene med pjokken min (har fått ny kjæreste nå, men bor ikke sammen enda) og så tidlig verdien av å få litt fri i ny og ne. tror pjokken var 9 mnd da han første gang sov over hos besteforeldrene. Jeg hadde ikke noe problemer med det i det hele tatt, var kjempedeilig å bare være meg litt :) Jeg mener de har godt av å tilbringe tid alene med andre enn bare mamma og pappa hele tiden jeg da. For mamma og pappa kan faktisk ikke være der hver dag de neste 17 årene.....Jeg og typen skal til Budapest en langhelg i sommer uten pjokken, og jeg gleder meg! ikke til å være borte fra ham, men til å tilbringe alenetid med typen!

Skrevet

Kjære HI, jeg forstår deg så inderlig godt! :) Har selv en på 12 mnd som jeg til dags dato ikke har vært borte fra om natten, men til sommeren MÅ jeg, for da skal vi i bryllup. Har mest lyst til å takke nei, men skal tvinge meg selv til å gå. Jeg vet jo at tulla ikke får varige mén, og at amnnen min og jeg har godt av en kveld og natt sammen uten barn. Har alltid hatt den oppfatningen om at har man først skaffet seg barn så kan ikke livet fortsette som før, men 1 natt på hotell på 1 år skal jeg jammen klare! :-)

Lykke til

(Tar gjerne imot gode råd jeg også om hvordan jeg skal gjøre natten best mulig for barn og barnevakt)

Skrevet

Tusen takk for svar og oppmuntring så langt :o)

Skrevet

Denne uken sov jenta mi på 12 mnd hos besteforeldrene sine for første gang. Jeg var kjempespent på hvordan det skulle gå.

Det beste rådet jeg fikk på forhånd var å la bestemor være sammen med barnet lenge før det skal legge seg slik at hun blir vant til at det er hun som steller henne og ikke bare er lekekammerat.

Andre tips: følge kveldsrutinene, la dem ta et kveldsbad dersom det pleier å virke søvndyssende.

Et godt argument som letter på samvittigheten er at hvis du og mannen din har et godt forhold, er det en flott trygghet å gi barnet ditt.

For oss gikk det veldig bra. Lille gullet sov faktisk lengre hos dem enn hjemme!

Lykke til! Husk at gullet ditt er hos noen som er glad i ham og det merker han.

Skrevet

Hei dere som ga gode råd og delta tanker med meg. Nå er vi kommet hjem fra en super romantisk overnatting på hotell. Gikk flott med godgutten og farmor :.O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...