Gå til innhold

når snudde barnet seg med hodet ned/ festet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere her inne er sikkert lei av oss "ventende" som kommer med spørsmål, men dere er så gode å ha med all deres erfaring;)

jeg er i uke 35, og jenta mi har ikke snudd seg. neste uke blir det ny ul hvis hun ikke har snudd seg til da, og jm snakker om vending og alskens skumle greier... jeg trodde jeg hadde litt bedre tid på meg tydeligvis! er det andre som opplevde at babyen snudde seg i siste liten? jeg tør ikke føde i seteleie, er livredd... men har lest at du ikke får ks sånn uten videre heller. begynner å bli skummelt dette:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er godt mulig babyen snur seg ennda selv, viss ikke så er snuing et alternativ. Har hørt at det gjør litt vondt eller er ubehaglig, men er nok ikke noe i forhold til oprasjonssåret etter ks.

Min jm sa at det er yterst få, om ikke noet, sykehus som tvinger førstegangsfødende til å føre i seteleie. Det er helt frivillig, da det faktisk gjør fødselen ganske mye tyngre og innebærer en større risiko enn å føde babyer i normalt leie.

Så om du vil ha ks så får du nok det.

Lykke til!

Skrevet

Mine snudde seg vel rundt uke 30, men ikke vær urolig for det. Min JM sa mye rart. Jeg var til x antall ul på grunn av dårlig vekst, mulig hjertefeil, og jeg husker ikke hva... Det viste seg at jeg hadde et stort bekken, så ungen lå bare godt inni meg. Hun var så normal og ble født 6 dager over termin. JM snakket om at man kanskje måtte sette i gang fødsel i uke 32, men det var det ingen grunn til. En kollega av meg som har født tre barn, hvorav en i sete sa at for henne var det ingen forskjell på setefødselen i forhold til de andre, og hun fødte hjemme (det ville ikke jeg ha gjort da, trives med å føde på sykehus :)

Skrevet

Mini lå med hoden ned fra uke 20 han;=)

Og snudde seg ikke før han kom ut dagen før termin...

Festet seg i uke 35 eller noe tror jeg...:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...