Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 De dagene det er sol, har dere alltid på dem solkrem sånn i tilfelle de får sol på seg? Eller bare hvis du vet de kommer til å være i sola?
yllena Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har den alltid med i stellebaggen Greit å ha det med i tilfelle bare
Duddlidu Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Min helsesøster fortalte at man skal styre unna all solkrem til små babyer under 1 år dersom man kan. De har veldig tynn hud som trekker inn mange av stoffene som finnes i solkremene. Ha på tynne bomullsklær og hold babyene i skyggen. Dersom de er antydning til å bli røde eller lignende så er det sikkert ikke krise, men ville forsøkt å holde meg unna.
haater husarbeid Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Ikke solkrem til babyer. Og babyer skal heller ikke utsettes for direkte sol. Kjøp heller en parasoll og sett på vogna f eks.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Jeg smører min hvis d er mye sol ute. Jeg har han i skyggen så langt d går, hele tida. Spurte hs om dette, og ho sa faktisk at"de anbefaler faktisk solkrem til babyer nå".. ?? Ikke vet jeg.. Men jeg gjør d nå sånn likvel
Na`is`vi`mi` Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Vil heller la jenta mi ligge i skyggen eg då... Iallefall til ho blir eldre.. er kun 3 mnd
rødhette* Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Man kan faktisk bli solbrent selv om man er i skyggen....
jippii Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 man anbefaler å smøre på solkrem, selv om man bare skal være i skyggen..
manonym Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Går vel fint om man kjøper en "babyvennlig" solkrem som de fra babyline? Tror jeg skal kjøpe fra de.
satime Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Jeg bruker solkrem i tillegg til parasoll på vognen.
Duddlidu Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Om du skal smøre på solkrem, ikke velg Babyline da ihvertfall, den fikk desidert dårligst i solkremtesten i Foreldre og Barn bladet i mai. Om du ikke har bladet kan jeg fortelle at rekkefølgen er noe som dette: 1. Garnier Ambre solaire Kids Spray, men den inneholder parfyme og fargestoffer. (Karakter 5) 2. Eucerin Junior Spray, er parfyme og fargestoff fri (Denne ville jeg valgt) (Karakter 4,9) 3. Nivea Childrens lotion, inneholder parfyme.(Karakter 4,9) Noen i mellom her 9. Babyline, parfyme og fargestoff fri. (Karakter 3) Den gjør det dårlig i test fordi den blokkerer lite av uv-strålene.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Eeeh, det kan jo kanskje komme av at de som kom høyt opp hadde høyere solfaktor (40) enn babylinekremen (25). Dersom babyen ikke er i direkte sollys uansett, burde vel 25 holde i massevis.
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Bruk solkrem er mitt tips! Babyer har så sart hud at det er lurt å heller smøre en gang for lite enn for mye, så lenge du bruker en uten mye tilsetningstoffer. Der er Babyline, Dr. Hauscka og Eucerin defintivt best i test!!!
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 For mye enn for lite skulle det være, litt vel engasjert der ; )
meg og jentene Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Fagfolk har visst ulikt syn på dette... En homeopat jeg kjenner anbefalte meg faktisk å la babyen være litt i sollys sånn at kroppen danner D-vitamin... Har aldri hørt dette rådet før, men det kan jo være noe i det. Alt med måte da. Jeg praktiserer følgende: Mest mulig i skyggen. Er ikke hysterisk hvis det skulle komme litt sol på henne, smører da på litt baby-solkrem hvis det f.eks. er mer enn noen få minutter i sola.
så var vi 4 Skrevet 2. juni 2007 #16 Skrevet 2. juni 2007 Jeg smører Martin og han er ute i sola mange timer i strekk. Umulig å holde han i skyggen når han kommer seg frem overalt. Bruker babyline sin krem, men skal kjøpe en med høyere faktor, for 25 er ikke nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå