Gå til innhold

Tidspunkt for inseminasjon

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi prøver så godt vi kan å planlegge neste eggløsning og inseminasjon! :-) Vi vet jo at det er så godt som umulig men pga jobb etc prøver vi å se for oss noen scenarioer. Derfor: Har noen av dere opplevd å ha negativ EL-test f.eks kl.22 en kveld, positiv kl. 7 neste morgen og at Stork da vil dere skal insemineres sent denne dagen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9477390-tidspunkt-for-inseminasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre gang jeg var på Stork testet jeg positivt på morgenen kl. 7.00. Bestilte flybillett med en gang og ringte den når de åpnet kl. 8.00. Sa jeg ønsket en time samme dag så fort som mulig etter kl. 12 og fikk kl. 14.15.

Første gang fikk jeg positiv kl. 22 på kvelden. Ringte og la igjen beskjed på svarer at jeg ønsket å komme neste dag. Ringte dem fra flyplassen kl. 8 neste morgen og fikk time 12.15. Det viste seg for å være bra timing.

Virker som om man kan diskutere med dem når man skal komme.

Dette er veldig personlig. For de fleste vil de nok anbefale at du kommer dagen etter fordi du hadde negativ test sent på kvelden, men hvis de har en fornemmelse av at du har kort tid mellom LH stigning og eggløsning slik de trodde med meg, så blir du bedt om å komme samme dag. For oss var jeg nødt til å teste kl 6 for at vi kunne rekke et fly som tok oss ned før de stengte.

ja, det er visst veldig individuelt. Grunnen til at jeg dro så raskt ned den andre gangen var at jeg IKKE hadde testet kvelden før (hadde gitt opp hele EL). Jeg fikk en mistanke om at det kunne ha skjedd noe på kvelden, og det at inseminasjon 12 timer etter positiv test første gangen fungerte godt ville jeg "skynde" meg litt... :-)

Begge gangene jeg har vært der nede har jordmødrene sagt at det virker som riktige tidspunkt. Livmormunn åpen etc etc

Jeg hadde neg test på kveld, positiv dagen etterpå kl 08 - fikk time dagen etter kl 1030.. De sa på meg at det var bra tidspunkt i forhold til ELslim, livmortapp osv.. :) Det hele er så individuelt at man må kjenne seg selv ganske så godt og ikke minst må man ha god kommunikasjon med Stork.. :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...