Gå til innhold

Tips for at babyen skal ta smokk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Babyen min har et enormt suttebehov og bruker meg som smokk. Prøver derfor å gi han smokk, men den nekter han å ta. Noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd å dyppe den i litt mm?? det virka for ei venninne av meg..

Skrevet

Ja har prøvd, men han spytter den bare ut igjen :)

Skrevet

Vår gutt har heller ikke vært så glad i smokken, og har brukt meg MYE som smokk. Vi har hatt suksess med å kjøpe de aller aller minste smokkene, og holde hånden langs kinnet hans mens han får smokken. Da kjenner han varmen og mammalukt på kinnet og er fornøyd med det. Vi har også hatt suksess med å legge en liten kosebamse inntil smokken i stedet for ei hand.. Har iallefall fungert hos oss.

Skrevet

Gi smokken i ammestilling, så overfører du muligens tryggheten fra puppen til smokken. Vet noen her inne har KOKT smokken i morsmelk, da setter visst smaken seg bedre enn å bare dyppe.

Og sist men ikke minst, smokketilvenning er nødvendigvis ikke gjort på en dag. Vær tålmodig så lenge...

Skrevet

He, he... Vente til ungen er ett år? Snuppa vår fant en gammel smokk vi hadde liggende fra da vi desperat prøvde smokk, og nå smakte den gitt. Nei, seriøst så har jeg ikke noe tips bortsett fra å prøve ulike typer smokk. Jeg har inntrykk av at NUK-smokken ofte faller i smak. Jeg ble så desperat etterhvert at jeg prøvde å dyppe den i sirup til og med, men neida...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...