Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med ammingen. Jenta mi ammer i timesvis (5-6-7 timer) uten å bli fornøyd. Utrolig slitsomt. Så na ammer jeg henne da en halvtime på hver pupp, er hun ikke fornøyd da så pumper jeg meg og gir henne dette på flaske (i stedet for erstatning, syns det er teit å skulle gi henne erststning når jeg har nok melk)

Men er dette dumt? Vet ikke hva annet jeg skal gjøre jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke amme henne i timesvis.

Det de får i seg på de første 30-40 min. er det som skal til for å gjøre dem mette. Er hun fortsatt ikke mett, er det fordi hun ikke får i seg nok melk. Hjelper ikke å amme i flere timer. I tillegg bør det gå minst 2 timer mellom hvert måltid, så hun spiser godt når hun først spiser.

Syns det høres lurt ut sånn du gjør det nå. Evt kan du gi erstatning hvis du syns det blir slitsomt å pumpe.

Skrevet

så lenge hun tar pupp greit, så kan du gi flaske.... jeg sleit med amminga, slutta etter 4 uker..hadde nok melk til å begynne med, men måtte amme leenge og ofte..var aldri fornøyd.. Men nå når hun kun får mme er hun som en ny unge, skriker ikke lenger, og kan gå 4 timer mellom måltid! og vi sover godt på natta alle ! så for oss var løsningen å kutte ut amminga, eller i allefall gi tillegg, for å få henne fornøyd....

Skrevet

Har kjøpt inn tilleg vi også, for sikkerhets skyld. Men prøver å pumpe i førte omgang, og håper på at hun skal greie å amme i seg det hun trenger selv om ikke så lenge..

Skrevet

Lillegullet mitt trengte i en periode mat hver 1,5 time, ikke alltid denne 2 timers "regelen" passer :) HI, kanskje du har litt problemer med utdrivingsrefleksen slik at ikke jenta di får i seg så mye melk når hun først ammer? Bare en tanke.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke dette noe unormalt i det hele tatt. Vi hadde økeperioder som kunne vare i flere uke og da var det bare å rigge seg til i senga med blader og noe å spise på. Føltes som om jeg amma hele døgnet, men så etter stund var det tilbake til normalen. Økeperioder kan komme med jevne mellomrom og kan vare alt fra et døgn eller to til noen uker. Drikk masse vann og ammete så får du opp produksjoen også! Og dersom du har melk så er det jo bare flott at du gir morsmelk på flaske for da får du i alle fall stimulert produksjonen. Dersom du gir tillegg på flaske i en økeperiode vil ikke produksjonen ta seg opp tilfredstillende vil jeg tro.

Skrevet

Hei!

Dette hørtes kjent ut!

Min søster hadde det akkurat slik, hun satt i 6-7 timer å ammet for at gutten skulle bli fornøyd.

Det hun fikk beskjed om var at det kunne være at hun hadde nok melk, men at det var for lite næring i den...

Hun valgte å gå over til mme og fikk en helt annen hverdag!

Skrevet

Herreguuud, det er jo sånn det er i begynnelsen. En sitter ute med puppen HELE TIDEN! Jeg pakket det inn en halvtime, så måtte jeg ta den ut igjen, og kunne sitte i 1,5 time. Ofte lengre, faktisk. Satt slik i nesten 3 mnd, så jeg var utrolig lei, men ville ikke gi meg. Nå ammer jeg fortsatt etter 9 mnd, men det er ikke pes lengre, bare de første månedene. Fatt mot!

Skrevet

Sånn er dt for mange i begynnelse. Jeg og lillegutt lå på sovaen eller i sengen med puppen de første 3 ukene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...