Gå til innhold

Gebyr for henvising til UL?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen på kontroll i dag og fikk da beskjed om å betale gebyr på 50 kr for henvising til UL i uke 19. Ikke at 50 kroner er noe å skrike av, men trodde dette var gratis også...eller har jeg gått glipp av noe her? :) Er mer på grunn av prinsippsak jeg egentlig spør..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9477283-gebyr-for-henvising-til-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke hørt om at man skal betale for det. Det hørtes nå rart ut. Er det privatlege du går til kanskje...

Jeg er henvist til både privat UL (uke 10) og UL på sykehuset (uke 17) og måtte ikke betale for noen av de henvisningene

jeg går til en fastlege på et legekontor i byen..tviler sterkt på at det er snakk om noe privat såvidt jeg vet..står nå oppført i fastlegeregisteret på nav??

Hun kommenterte også at jeg måtte betale for evt utstyr dersom jeg skulle ha gynologisk undersøkelse... ble ærlig talt litt målløs da jeg satt der, for er jo helt annen praksis enn hva jeg har lest meg frem til?

Hmmm har aldrig hørt om lignende. Ikke har eg noen gang betalt for bildene som me får på UL heller.

Men har hørt at ved noen sykehus så kan en få bildene på cd som en da betaler litt for. Men legen din eller dem på sykhuset kan kanskje gi deg beskjed hva som er praktisert hos dem. ;)

Annonse

Såvidt jeg forstod det på legen var de 50 kr direkte til henne for at hun henviser meg til ul...så synes bare det er helt merkelig jeg.. første gang jeg har vært hos henne og lengter allerede tilbake til fastlegen min i stavanger som var helt fantastisk :/

Legen du går til er antagelig ikke offentlig, men privat. Hos offentlige leger er alt som har med svangerskapet dekket. Hos private må man betale gebyrer og hva de ellers måtte finne på (jeg måtte bl.a. betale for utstyr brukt ved GU). Da jeg oppdaget at det var forskjell på offentlige og private leger byttet jeg til en offentlig. Har ikke angret.

• 3 uker senere...

Jeg fikk byttet fastlege i dag...ringte til det nye legekontoret for å forhøre meg om praksis...og nevnte da de meste jeg stusset på angående den forrige legen...sekretærdama ble temmelig forbauset selv over at noen i det hele tatt kunne praktisere på denne måten...så hun ønsket meg ihvertfall hjertelig velkommen til dem og forstod meg veldig godt...så da satser vi på at det blir bedre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...