Xzux Skrevet 1. juni 2007 #1 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg og sambo hadde akkurat spist spaghetti med ekstra sterk kjøttsaus... vi tenkte kanskje at det ville sett i gang noe...hehe... var 5 dager igjen til termin. Etter vi hadde spist la jeg meg på soffan, etter litt hørte jeg et smell inni magen,spurte sambo om han hadde hørt det, men det hadde han ikke... Så syns jeg det ble lkitt vått nedover låra, men var ikke siikker så gikk inn på badet for og se... Der rann det nedover låra, ikke mye, men det sildra hele tiden!!!! Jeg satte meg ned på do og satt der vell i 10 minutt og tenkte HJELP NÅ SKJER DET!!!! Hjertet dunka veldig fort da... så ropte jeg på sambo, han sto i døra til badet og kikka på meg og jeg tror han skjønte det.... jeg sa at nå gikk vannet... jeg ringa føden og de sa jeg skulle pakke og ta en dusj vist jeg ville det, trengte ikk og stresse... jeg hadde ikke fått noen rier enda... Vanet gikk halv 7, etter en time hal 8 begynte jeg og kjenne det i magen og ryggen, men ikke sånn veeldig vondt.. Vi var på sykhuset hal 9, (i bilen hadde jeg hatt ganske regelmessige rier, de kom med 1-3 min mellomrom eller noe, jeg syns det var litt rart siden jeg akkurat hadde fått vondt men...........)jordmora spurte om jeg hadde fått rier, og d hadde jegde skjekke hjertegreine i 20 minuttter, men ho ville ikke skjekke åpninga enda, for ho trodde ikke det hadde kommet så langt... Lå på benken der, og da begynnte det og bli vondere, jordmora var vekk ganske lenge og jeg lå der og vrei meg.... håpa bare at ho snart kom til bake for nå begynte det og gjøre vondt... Så kom ho, sa at riene var veldig tette og at ho ville skjekke alikavell... da hadde jeg 5 cm åpning!!!!!!!! Og at det var de fem første som tokk lengst tid... Så ble jeg lagt inn på ei fødestue og fikk lystgass og akupunktur... følte meg ganske rusa og begynte og le innimellom riene... var ikke lenge før jeg kunne presse, og jeg pressa på ei beite, føltes som hele underlivet skulle eksplodere, men 22.42 var han ute.... min fødsel tokk 4timer og 12 min... jeg er førstegangsfødene.. drømmefødsel kaller vi dette, sa jordmora når han var ute..:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9476732-en-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambi på isen Skrevet 1. juni 2007 #2 Del Skrevet 1. juni 2007 Hørtes virkelig ut som en drømmefødsel, min første tok 20 timer!!! Gratulerer masse med gutten og nyt tiden (den går så alt for fort) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9476732-en-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/#findComment-9479552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stavangermamma3 Skrevet 25. juli 2007 #3 Del Skrevet 25. juli 2007 Min tok 48 timer fra riene kom med 30 sek mellomrom. Vil gjerne ha en fødsel lik din neste gang, hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9476732-en-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/#findComment-9913724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå