Gå til innhold

Er det noen andre her fra September som kanskje må føde noe uker før

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed at jeg må kanskje fødet ca 2 uker før termin.

Begrynn av i fjord .Og at hun Jordmoren min.Jeg har god kontakt med og komanikasion med.Og at hun var til stedet når vår første datter blei født og døde.Og så hun har virkelig lyst til å være til stede denne gangen også hun er på feri når jeg har termin .

Så det ser ut som jeg må kanskje fødet før12 September.

Men vi skule diskutere videre i juni -August.

Har noen hørt om det er farlig eler har store konsikvenser for baby blir ikke fris eller noe slik?

Det er bare snak om 2 uker før ca her.

Nei det er ikke planlagt keisersnitt.

Vanlig vaginal fødsel.

Er det ikke farlig for babyen hvis di gjør det ca 2 uker før termin?

Hva meiner du med behagelig for meg?

Hvis jeg skule vente på naturlig fødsel uten om hun jordmoren min jeg føller Mest trygere og ha vært der for oss når vår første datter komm g døde.

Jeg tror ikke jeg hade klart meg.

Jeg hadde vært veldi

Fortsetter under...

littegrann forvirrende det du skriver, men hvis jeg forstår riktig så vil jordmora di sette igang fødselen 2 uker før termin bare pga hu skal på ferie og gjerne vil være med på fødselen??

Skal du føde hjemme da kanskje?

Hvis du føder på sykehuset, så sette de nok neppe igang en fødsel bare fordi jordmora har lyst å være med, og dessuten er det da ikke sikker hun er den som blir med på fødselen din selv om hun ikke har reist på ferie ennå.

Min mor f.eks. bor i utlandet og prøver alltid å være her rundt den tiden jeg skal føde for å ta seg av de andre barna våres. Med sistemann gikk jeg over termin og det begynte å nærme seg dagen hun skulle hjem igjen og det hadde da jo vært fryktelig dumt og hun var hos oss 3 uker, men allikevel ikke ville få se babyen, og ikke skulle se han før mange mnd etterpå. Jeg spurte jordmor også og vi ikke kunne hjelpe til litt her, for jeg hadde så lyst at mora mi skulle få se den lille, og dessuten hadde jeg tross alt gått over termin allerede, men de gikk ikke med på det altså... de setter ikke igang uten VIKTIG grunn :-((

(jeg fødte heldigvis før hun reiste, så naturen ordnet alt ;-) )

Mennn... hvis du er på kontroll litt før hun reiser på ferie og hun tar vannet på deg, så føder du innen et døgn eller 2.

Det er ikke farlig for en baby å bli født 2 uker før, da er de jo ikke premature lenger, men fødselen kan vare betraktelig lenger eller være mye vanskeligere når den blir igangsatt, husk det!

Jeg synes helt ærlig at det er litt merkelig at en jordmor foreslår å sette igang fødsel 2 uker før hvis det da ikke er noe grunn til det.

Men hvis du har mistet din første datter pga morkakesvikt f.eks. da virker det logisk at de setter igang litt før for å unngå at det skjer igjen når du går over termin f.eks.

Lykke til hvertfall! Håper alt ordner seg for deg... kanskje den lille velger selv å komme ut før jordmor reiser på ferie.

Hallohallo.:-(

Nå blei jeg litt irirteret på det du skreiv.

Min datter døde av Krybedød etter kun 5 dager samme dag hun komm hjem.

Og min jormor var der fra starten til hun tokk sit siste pust på sykehuset.

Og jeg føler mer trygere med hene en å være med andre fremed jordmødre.

Hun har vedlig lyst til å være der dene gangen også.

Hvis jeg ikke følte noen ting eller at jeg ikke kjente henne noe slikt.Og hvis fødelen i fjord gikk galt osv vile di ikke anbefalt med et. og at din mor skule reise det er jeg enig om med deg. Men det er ikke meg samme ting

men det du skreiv er heilt annet en det

Allt gikk greit med fødeseln i fjord normalt alt.

Sa di da blir det enklere å sete i gang på meg og at jeg tar Modingaktupantur. 2 uker før.

For jeg føda 4 dager før termin i fjord.

Irritert på meg??? Jøss... hva har jeg gjort galt nå???

Du legger inn et innlegg her og spør oss andre hva vi synes og spør om det er farlig å føde 2 uker før termin.

Jeg skriver at klart er det ikke farlig å føde 2 uker før, siden barnet ikke er prematur da, men at en fødsel som er igangsatt ofte er vanskeligere, så dette er noe du evt. kan ta hensyn til.

Det er også min erfaring at fødeavdelingene på sykehuset ikke setter igang fødselen uten medisinsk grunn til det.

Jeg er 4.gangs fødende (5.svangerskap) og jeg har altså fått litt erfaring med fødeavdelingen for å si det sånn.

Klart det kan være store forskjeller mellom fødeavdelingene rundt omkring i landet, så kanskje de gjør det for deg?

Og som jeg skrev i mitt forrige innlegg kan det jo være at jordmor setter igang fødselen din når du er på kontroll (ta vannet på deg), da kan du gå 'utenom' fødeavdelingen for å sette igang på en måte.

Modningsakapunktur kan hjelpe modningsprosessen selvfølgelig, men er ingen garanti for at du føder innen noen dager! Jeg har fått erfaring med akapunktur både før og under fødsel, og hos meg gikk det en stund før det virket.

Forstår godt at du vil ha med den jordmora du kjenner godt. Jeg håper også å få samme jordmor som sist, men det er ikke alltid en har det valget når man føder på sykehuset, med mindre jordmor prøver å ordne dette på sykehuset.

Det er vel ingen grunn til å bli irritert på meg når jeg skriver ned min erfaring??? Jeg skrev dette sånn at du ikke blir skuffa om ikke fødeavdelingen vil sette deg igang 2 uker før.

Hvis du ikke vil ha svar fra oss andre mødre med våre meninger og erfaringer, må du heller ikke legge inn innlegg!!

forresten glemte jeg å skrive en ting om modningsakapunktur. Du skriver at det nok er lettere å sette igang denne gangen, siden du fødte 4 dager før termin sist gang.

Jeg fødte i uke 36 og 38 første 2 ganger, og nr 3 kom i uke 41 selv om jeg den gangen hadde fått modningsakapunktur fra litt før termin!!

Det kan godt være han hadde vært der inne enda lenger uten modningsakapunktur, for jeg har virkelig tro på at det kan hjelpe, men kke forvent at det er mirakeltingen heller... for det kan ta tid også etter modningsakapunktur :-((

Men ta en god prat med jordmor, hun og du er de eneste som kan bestemme dette her og bli enige om hva dere skal gjøre.

Og hun (og du) vet nok hvordan de er på sykehuset der du skal føde, det er lettere å få svar på dette fra henne enn fra oss andre mødre som kanskje ikke kjenner til sykehuset der du skal føde.

Her i Stavanger tar de kun akapunktur på fødeloftet og da kan de også være litt mer fleksible når det gjelder å sette igang (eller gi modningsakapunktur) før termin, men på vanlig fødeavdeling her er de mye strengere når det gjelder det.

Du har mist forstå meg vedlig.

Jeg skreiv her for å få råd og veileding.

Med det du skreiv blei jeg bare irittert inni meg det har ikke noe med deg å gjøre.

Hvis du følte det Beklager jeg veldig..

Det var Jodmoren min fra Sykehuset som tenkte og anbefalte og hun vile virkelig å være der.

Så di planlegger hvordan og at hun er til stede.

Det med Modningsakapunktur virke fort på meg før Termin min.

Ja jeg skjønner det.

Men som du sa det er forskjelig fra plass i landet og jordmor du får osv.

Og + du har ikke mistet en baby før heller har du?

Så det er et for forskjel og.

Ja det kan ta lit lengre tid med fødselen men di bruker Smertelindring som virke fort på meg med høy dose.

Og at jeg ta Modningsakapunktur 2 uker fort.

Det virket fort på meg.

Ok fortel meg hvor vanskelig er det med igangsatt?

Sykehuset jordmor skal ikke (ta vannet på deg), slik du skreiv det.

Di bruke andre metoder for å få meg igang.

Hvor mange ganger brukte du akapunktur Før fødselen.?

Hun jordmoren jeg har brukt som var det for meg i fjord og jeg føler meg veldig tryg med hun bestemer innen fødeavdeling sjef eller noe..

Jeg sa til di andre jordmødre hvis jeg ikke fiekk henne vile jeg ikke klart meg eller følle meg tryg i det heile tat.

Jeg hade vært redd osv..

Annonse

Jeg går på sykehuset i stavanger og jeg.

Det er en jodmor som jeg går til og at hun skal ta modningsakapunktur på meg.

Jeg vet ikke heilt hvor på sykehuset enda.

Men jeg skal bruke det samme som i fjrd med smertelingdring Dyrp og Epedruell..

Di t Jordmødre snker i sammen .

Så jeg vet ikke heilt.

Men vi skal planlegge det mer grunnding om 14 dager den 22 .06.07 osv.

Jeg er spendt...

Ja vel så du føda i uke 36 hvorfor det hvar det noe komblikasjoner med babyen din eler?

Så bayen blei prematur da?

Føda du normalt eller med keisersnitt?

Jeg vet at fødeavdelinga er strenge men jeg tror ikke jeg får modningsakapunktur der.

I et rom snakte hun eine jordmoren da.

Er du ei kraftig dame overvektig eller?

Beklager hvis det var stygg spørsmål eller slikt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...