Gå til innhold

Noen som har noen søvntips om natten?

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har en gutt på snart 9 måneder, som våkner og våkner.. og våkner, om natten..Han begynner i ett tiden, og skriker og skriker, og vil helst ligge i vår seng resten av natten, å spise.. Jeg vil ikke ha han i sengen, for jeg er så redd for at han skal klatre over oss, og ut av sengen.. Klokken fire, da vil han gjerne stå opp å starte dagen.. Jeg begynner å bli temmelig sliten nå, og aner ikke hvordan jeg skal klare å venne han til å sove hele natten.. Har prøvd å la han skrike, men han skriker seg ikke trett, han girer seg bare enda mer opp.. Noen som har noen tips?

Fortsetter under...

Jeg ser at du ikke vil ha han i deres seng fordi han kan komme til å krabbe over dere. Et alternativ er å ta av ene langsiden på grindsenga og sette den inntil storsenga. PÅ meg så høres det ut som gutten deres har en periode der han trenger dere i nærheten og tryggheten for å sove godt. Alle små har perioder der de sover mer urolig. Vi har også hatt perioder der J har våkna hver time. Men det har alltid gått seg til igjen etter en stund. Og vi har aldri latt han gråte seg i søvn. Det tror jeg er det siste som skal til....Rolige kvelder, et varmt bad, helt mørkt på soverommet..bare noen tips

Lykke til...

Hei,

uff, det er fryktelig aa ikke faa sove! Det husker jeg godt, selv om soennen min snart er to aar og det begynner aa bli en stund siden vi hadde full halloj hver natt. Det som funka for oss var aa taa gutten opp i vaar seng. Jeg tror som flere har skrevet ovenfor her at barnet ditt signaliserer at han har behov for den naerheten og tryggheten som det gir aa faa ligge ved siden av mammaen sin. Vi har endt opp med en stor madrass paa gulvet, og der ligger vi fortsatt... Ikke slik jeg hadde forestilt meg smaabarnsmor tilvaerelsen men kombinasjonen av soevn-mangel og oensket om aa imoetekomme barnets behov gjorde at vi begynte med det. Og det er jo faktisk veldig koselig aa ha en liten varm, sovende klump ved siden av seg i senga synes jeg. Nattammingen blir jo mye mer overkommelig ogsaa. Lykke til.

Annonse

Ja, det er sant, veldig koselig å ha han oppe i sengen, og jeg prøver å la være, men han ender oppi i løpet av natten uansett:) Det eneste jeg tenker på er om han faller ut,..

I kveld prøvde jeg å spikre fast rullgardinen med spiker, så det skulle bli mørkt, for han vil gjerne stå opp i tre tiden, det er jo så lyst!! Håper det funker..... Ellers vil jeg si tusen takk for at folk tar seg tid til å svare når de føler de har noen tips å komme med, kjempe fint!!:)

Hei!

Er han "avhengig" av å sovne til amming kanskje..? Det er mi tulle, men hun har på merkunderlig vis av seg selv begynt å sove lengre økter, så jeg tror hun nå klarer å sovne igjen selv noen av de gangene hun våkner i løpet av natten! Men jeg husker hvor slitsomt det var med hyppige oppvåkninger! Det å sovne til amming er jo kjempedeilig, og jeg mener ikke at du skal slutte med det altså. Noen barn har problemer med å sovne igjen uten puppen i munnen, og da våkner de ofte... Har fått anbefalt en bok som bl.a tar opp dette, jeg har ikke prøvd metoden selv, men har hørt at

"No-cry sleep solution" (Elisabeth Pantley) har hjulpet mange i liknende situasjoner! Det er slik jeg har forstått en metode som ikke går ut på å la ungen grine osv, men som likevel gir konkrete tips til å få skikk på søvnrytmen... Tror den kan bestilles på bokkilden.no.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...